Jag hade valt "inuti". Till slut valde vi (frugan) utanpåliggande, men känns det inte modernare o snyggare med "innanliggande" fönster?

Du får lägga upp en bild sen på hur det slutade. Lycka till!
 
fick köpt 2st fönster i förrgår, nu återstår det bara att köra beslut, att antigen bygga ett större skåp med 2 "dörrar" eller 2 separat å ställa brevid varandra....


fördel med 2 separata:
man kan ha mer detaljier på de:)

nackdel: mer jobb, dyrare


fördel med en stor:
mindre jobb, billigare

nackdelar: kan inte ha a dom beslagen jag har tänkt. ... OM man inte öppnar dom åt varsitt håll, så, men då måste det finnas en avskärmare för att fästa gångjärnen i
 
Redigerat:
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Sä här blev stativet, som vitrinskåpet ska stå på, är byggt i ek. Stommen är klar, består av 19mm mdf, och sedan kommer fönstren att monterar inuti. Så djupet kommer bli 400mm.

Vad tycker ni man ska göra med stativet, måla,betsa, lacka?
golvet är fiskbensparkett som är behandlat med hårdvaxolja åt de mörkar.
 
  • Gilla
byggkatt
  • Laddar…
berne88 skrev:
[bild]

[bild]


Sä här blev stativet, som vitrinskåpet ska stå på, är byggt i ek. Stommen är klar, består av 19mm mdf, och sedan kommer fönstren att monterar inuti. Så djupet kommer bli 400mm.

Vad tycker ni man ska göra med stativet, måla,betsa, lacka?
golvet är fiskbensparkett som är behandlat med hårdvaxolja åt de mörkar.
Jag tycker du ska hårdvaxolja. Måla, då kunde du ju lik gärna byggt i furu.
 
vectrex skrev:
Jag tycker du ska hårdvaxolja. Måla, då kunde du ju lik gärna byggt i furu.
Så här ser det ut. Med golvet,
Var inne på att måla de vitt för att de ska matcha resten av skåpet, eller om man behandlar det i samma färg som golvet, men då kanske stativet försvinner?

Å ska man tex bara lacka den, så blir det ytligare en färg till i rummet..... Svårt
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag tycker att du antingen behåller det som det är eller kör med en svag vitpigmentering (hårdvaxolja eller lack), absolut inte samma som golvet.
 
jonko skrev:
Jag tycker att du antingen behåller det som det är eller kör med en svag vitpigmentering (hårdvaxolja eller lack), absolut inte samma som golvet.
tack för din input, uppskattas riktigt mycket..

Ne samma som golv, vill jag inte ha de, då det kommer att smälta samman,,,

kolla lite på osmo produkter hitta den här :3067 Ljusgrå, på ek och 3074 Grafit, på ek det kanske kan vara något?
 
3067 tyckte jag såg bra ut, inte alltför i ögonfallande effekt men den finns ändå där.
 
jonko skrev:
3067 tyckte jag såg bra ut, inte alltför i ögonfallande effekt men den finns ändå där.
ne det blir ju lite mer levande, visst man kommer inte se så mkt av benen när allt är på plats.

ska se om jag kan beställa hem osmo, räcker med den minsta går att köpa.
 
perhed skrev:
Jag hade valt "inuti". Till slut valde vi (frugan) utanpåliggande, men känns det inte modernare o snyggare med "innanliggande" fönster?

Du får lägga upp en bild sen på hur det slutade. Lycka till!



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så blev de
 
  • Gilla
L-Bror
  • Laddar…
Precis! Fönstren ska vara inuti! Snyggt! Kan du inte lägga upp en bild med lite mer ljus och lite från sidan?

Snyggt också att fönstren itne vara vita!

Hyllplan?
 
perhed skrev:
Precis! Fönstren ska vara inuti! Snyggt! Kan du inte lägga upp en bild med lite mer ljus och lite från sidan?

Snyggt också att fönstren itne vara vita!

Hyllplan?

Ska bli glashyllplan, har inte beställt ännu, ska göra de v 12, ska på skid resa på måndag:)


Har lite problem med att fönstren är så tunga, så släpar mot botten... Ska försöka slipa ner dom lite, å se om det blir bättre

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Big builder och 3 till
  • Laddar…
mmm 4år kunde jag ha skåpet:/ nu är det dags att bygga ett större. Det är svin kul att bygga men så tråkigt att leta efter något man vill ha:( hur man vill det ska se ut...blä
 
B berne88 skrev:
mmm 4år kunde jag ha skåpet:/ nu är det dags att bygga ett större. Det är svin kul att bygga men så tråkigt att leta efter något man vill ha:( hur man vill det ska se ut...blä
Vad hände med det gamla?
 
P perhed skrev:
Var tänkt som 2 väggskåp, men de vägde för mkt för att jag skulle våga sätta dem på väggen ovanför gästsängen :D. Och då satte jag ändå en "regel" på baksidan att skruva fast skåpet i. Skåpen väger som bly.

Fönstren är tagna på ÅVC, lådorna är gjorda i 19mm MDF, basen i betsad furu.

[bild]
Undrar hur du fäste gångjärnen för att få det så tätt? Fick du fräsa ut för gångjärnen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.