Vill inte bryta trenden, utan reggar mig med
 
Jag reggar mig också.
 
Jaha, då fick man ett ställe till att hålla koll på. Skall bli spännande att se vad som händer där!
 
Jag ber att få påminna om forumreglernas paragraf 2.5:

§2.5 Du har själv upphovsrätten till texten du skriver på Byggahus.se men det innebär också en skyldighet att du följer Svensk lag och dessa forumregler. Byggahus.se och Eskilsson & Eskilsson AB har dock rätt att utan särskild ersättning använda texten som har publicerats på Byggahus.se i redaktionellt material
Nu är inte jag jurist, men jag tolkar det som om att man kan kopiera text som man har skrivit här och klistra in det på det andra forumet, eftersom författaren äger upphovsrätten. Jag vet att det finns en massa gamla bra inlägg med bra och intressant information som rör snickeriverktyg och snickerimaskiner här på Byggahus.se. Observera att man i så fall bara får kopiera sina egna inlägg, och inte hela trådar.
 
Jag tycker det verkar stendött på snickarforumet, varför kör vi inte på här istället?
 
Dr_Jerkyll skrev:
Jag tycker det verkar stendött på snickarforumet, varför kör vi inte på här istället?
Instämmer helt och hållet. Lustigt nog har det blivit bättre fart här sedan denna tråden startades... men visst kan vi bättre (inkl undertecknad)!?
 
Snickarforumet kör med Proboards, som är ett gratisforum. Enligt reglerna så får endast engelska användas som forumspråk. Om de militanta regelstyrda nördarna får reda på det så stänger de ner forumet utan förvarning och sen får man i bästa fall några dar på sig att tanka ur forumet för att börja på ny kula.
 
Ja, inte blev det bättre för att vi reggade oss där.
 
Nej, det verkar meningslöst att försöka få igång det där forumet när vi har det här. Och förhoppningsvis blir det väl med tiden mer liv här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.