k_haddock skrev:
Mätte vår verkstad idag. Den är 13*8,4 innermått så ca109m2. Skall se om jag har några bra foton.
Det är förståss alltid uppskattat och roligt att se hur andra har löst layout och uppläg
 
Har ett föredetta källargarage på 3.9x6.4 meter (25m2) som jag funderar på att bygga om till möbelsnickeri.
Men det finns ett relativt stort problem med det och det är hur jag ska få in materialet dit, visst går det att springa i trappen 500 gånger med en skiva i taget och skicka långa saker genom ett fönster men det känns väldigt tröttsamt.
Den gamla porten är igenbyggd och vägen ner igengrävd, finns det någon smart lösning för att förenkla materialtransporten ? Gräva ut och bygga port igen ?
Dubbelgaraget vigs åt metallbearbetning ;)
 
Det handlar om prioritering min vän prioritering :D


Pär
 
  • Gilla
K_arlstrom
  • Laddar…
De bilderna jag hade var lite gamla. och inte så beskrivande. Får städa någon dag och ta lite bättre bilder.
 
Har precis kommit över en verkstadslokal som så småningom kommer att inredas med diverse snickeriutrustning.

Lokalen är ca 70 m2 men tyvärr väldigt lång-smal, ca 5 x 14. På pluskontot är att det är en takskjutport med bredd 3 meter och höjd 2½ meter och hyran är låg, ca 2.200/månad inkl grundvärme (8-12 grader garanteras året om). Takhöjd 2,70 meter.

Ca 10 m2 kommer att upptas av mina snöskotrar som ska huseras där under sommarhalvåret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.