WOW Snyggt! Det är vad jag kallar garage.
 
Mycket inspirerande! Ingen golvbrunn? Hur ser du på smältvatten från snöiga bilar och/eller att tvätta bilen i garaget?
 
....bare å sette dit en bra projektor så har du en hembio av dimensjoner....drive in bio?
 
fredar skrev:
Mycket inspirerande! Ingen golvbrunn? Hur ser du på smältvatten från snöiga bilar och/eller att tvätta bilen i garaget?
Jodå.. golvbrunn har jag men den kanske inte syns på ngn av bilderna.

/Mattias
 
Bidda skrev:
....bare å sette dit en bra projektor så har du en hembio av dimensjoner....drive in bio?
Kan väl erkänna att tankarna har funnits..
jag har en ganska "fet" hembio i ett separat hemmabiorum i huset och är i tankarna att byta projector.. så kanske den gamla åker in i garaget.. :)
 
"Saliga äro de som har stor tomt ty de kan bygga stora garage"
Avundsjukeboken 1:21

Fy f-n va snyggt. Vad har du för budget på bygget om man får fråga?

/V
 
Hanveden skrev:
...... och är i tankarna att byta projector.. så kanske den gamla åker in i garaget.. :)
Har selv fått i hus ny BenQ PE8720 knall pj med meget bra sverta ;) Hva har du og har tenkt å kjøpe LCD eller DLP, link til bilder?

Link til hembio'n vår dinner du i linken nederst + masse annet.
 
Tackar för en trevlig bildserie. Ska sätta igång att gräva i veckan, och planerar att bygga ett lövångersgarage, är du nöjd med byggstasen du fick? Fungerade allt som det skulle? Blir 104 kvm med 3m takhöjd/som lägst, hade tänkt mej saxtakstolar..
Bild bidogad så ni har en föraning.
Var köpte du epoxi-färgen föresten?
MVH
Magnus
 
  • garage neu-web.jpg
Hanveden, vad är det för innertak du satt med belysningen och allt ?

Har du nån uppfattning vad materialet kostade för innertaket ?
 
Lowlooping skrev:
Tackar för en trevlig bildserie. Ska sätta igång att gräva i veckan, och planerar att bygga ett lövångersgarage, är du nöjd med byggstasen du fick? Fungerade allt som det skulle? Blir 104 kvm med 3m takhöjd/som lägst, hade tänkt mej saxtakstolar..
Bild bidogad så ni har en föraning.
Var köpte du epoxi-färgen föresten?
MVH
Magnus
Jag var helt nöjd med byggsatsen från Lövångers, inget saknades och finnishen var god.
Färgen köpte jag av lokal leverantör i Sandviken (Engströms måleri).

En nackdel med epoxi-färgen då den har färg, likt min, är att det blir lite repor när man t.ex. drar domkraften lite tvärt eller annat matteliskt, typ drar een arbetsbänk över ytan. Inte repor som går in i ytan men det blir lite ljusare färg på ytan.
Om man valt en ljusare färg eller grå så syns nog inte sånt.
Men för övrigt är jag supernöjd med epoxifärgen, den är grymt hållbar och hård.
 
M@ZE skrev:
Hanveden, vad är det för innertak du satt med belysningen och allt ?

Har du nån uppfattning vad materialet kostade för innertaket ?
Innertaket köpte jag från "Taksystem i Ljusdal AB" tel 070-6022865 (Mauritz) och det är ett Rox-ull tak som är lite dyrare än vanliga stenull-plattor men jag tyckte det var mkt snyggare finish på dessa, framförallt vitare.
Kostnaden, inklusive allt jobb, gick på knappt 20.000:-, dvs 200kr/m2.
Kan varmt rekomendera innertak i garaget, det kostar visserligen en del, men så mkt snyggare och trevligare än gips, framför allt betydligt bättre akustik.
Och bara slippa jobbet att sätta upp gips i taket med allt det innbär för att få det snyggt tycker jag en del av pengarna var värt.

Armaturerna är Philps standard för infällt montage. (Philips ImpalaTBS160 M6 4xTL-D18W/830)
http://www.ahlsell.se/upload/Eltips 1-07.pdf
Kommer inte ihåg vad de kostade men runt 1.000 kr/st
 
Ojj jösses .. 20.000 för ett garageinnertak var ju inte helt billigt direkt. För min del blir det nog spacklat och remsat som sen får målas vitt. Lite väl dyrt för att vara ett tak i ett garage, dyrare än vad man har i sin kåk :)
 
Hanveden skrev:
Men för övrigt är jag supernöjd med epoxifärgen, den är grymt hållbar och hård.
Pris på epoxi färg?
 
GreenTurtle skrev:
Pris på epoxi färg?
ca 5000:- till 100 m2.
 
Stiligt garage, är det lövångers maskinhall 12 x 8,4 m som du har ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.