Köpte ett sånt här kinesiskt duschhandtag och är nöjd. Det ger 4 l/min och fungerar över förväntan. För 35 kr styck så är det prisvärt så man kan beställa hem ett par extra på samma gång. Kanske svärmor vill ha ett.

https://a.aliexpress.com/_uXAcK1
 
  • Gilla
Fideliox
  • Laddar…
4l det vart snålt
 
F
4 4321 skrev:
[länk]
Bästa jag haft under mina 50 + år och jag har TJOCKT och långt hår. Dvs det tar inte mer än nån minut att få det ursköljt så det måste spara pengar oavsett flöde. Normalt tar det minst 4-5 minuter att enbart skölja håret klokt.
Det funkar även att ta med på utlandsresor för att styra upp tryck till normal standard.

Tycker det är rätt unket när de inte pallar skriva ut förbrukningen?

On average, we use about 59.8 litres during a 7-minute shower. We use 20% less water to create perfect printing. Create complex and unique radiation patterns that massage your skin and improve your washing experience.

Så 60*7=8.6l/s*0.8=6.9l/s eller?
 
Det på 6 liter gick inte frugan med på :/
Helt ok för mig men kort frisyr.
 
BirgitS
Vårt duschmunstycke kan man ställa om till "massageläge", dvs. få hål så att med samma flöde blir det betydligt mer tryck på vattnet och det brukar jag använda när jag sköljer håret för att vara säker på att hårbotten blir ordentligt sköljd. Det handlar inte bara om flödet utan det behövs hårdare tryck för att tränga igenom håret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.