Sailorman skrev:
Hej.

Även vi har Swedbank. Vi kan amortera direkt via internetbanken på våra rörliga lån. Lite joxande innan rätt lån blev registrerat som mottagare bara. Sedan syns inte amorteringen direkt. Tror det tar en dag eller så.

Henrik
Jag har också Swedbank.

Kan du göra en beskrivning för vilka knappar du trycker på eller under vilken meny det är?
Undrar också lite om vilken belåningsgrad som du/ni har?
Får du välja fritt vilket lån (om ni har flera) som du gör extra amortering till?
Jag har fått besked om att man inte fritt kan välja vilket lån man ska amortera av utan det som är taget sist,
någon som vet vad som gäller?
 
loffes skrev:
Jag har också Swedbank.

Kan du göra en beskrivning för vilka knappar du trycker på eller under vilken meny det är?
Undrar också lite om vilken belåningsgrad som du/ni har?
Får du välja fritt vilket lån (om ni har flera) som du gör extra amortering till?
Jag har fått besked om att man inte fritt kan välja vilket lån man ska amortera av utan det som är taget sist,
någon som vet vad som gäller?
Jag hittar inget alls på internetbanken om detta. Försökte ändra vilkoren men när man gör det så går det inte längre att välja 3-mån utan Swedbank verkar enbart tillåta bindningstid på 1 år och framåt. Swedbank låter mig inte heller välja amorteringsfritt (tilltänkt belåningsgrad i några månader 48%) .. Något lurt är det, jag får väl ringa dom.
 
I swedbank är telefonbank smidigast, gick på 5 min inkl att skaffa tjänsten telefonbank. ...alternativet är att gå in till kontoret, 1 timme plus en massa tjat.... Att amortera ett bundet lån är ju ett avsteg från gjord överenskommelse..
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.