Eluttag i skåp och lådor är bra. Vi har t.ex. alltid hårtorken inkopplad, bara att dra ut och blåsa på.

Jag tycker det är trevligt med en extra lång duschslang, den kan användas för att städa badrummet.
 
  • Gilla
Johan_A_M
  • Laddar…
Korvgubbe
TeroM skrev:
En sak jag funderat på för nästa renovering som börjar snart (hoppas jag) är ett litet fotfack i duschen. Dessa 90*90 hörnor med svängda dörrar är ju stilrena med det är inte speciellt mycket plats i dessa för oss i vuxenstorlek. Då vore det smidigt att ha en liten glugg i väggen som fotstöd när det skall tvagas fötter och ben eller när den andra hälften skall raka benen. Inget stort och djupt, bara en liten försänkning med lämplig vinkel får det nog bli. Har inte sett det i ngn dusch än så länge, vem blir först ...
Länk ;)
 
  • Gilla
Dalbotant och 4 till
  • Laddar…
vad är det som är silver runt hylla?
 
En sådan här "tvålkopp" hade vi ovanför badkaret när jag var barn. Kanonbra!
Fast den var då i samma storlek som alla andra kakelplattor på den tiden, dvs 15x15 cm.
Mjuka, rundade hörn är viktigt om man inte har lekhjälmen på!

00faf0ca-d7dd-476a-a6dd-72d1c89e085a.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
elisa_82 skrev:
vad är det som är silver runt hylla?
Vet inte vem du frågar men skulle tro att svaret är samma i båda fallen.

Det som blänker är en hörnlist för kakel, finns i olika färger och material tex. blank och matt aluminium, rostfritt, och diverse olika nyanser i plast. Finns på de flesta ställena som säljer kakel.
 
Korvgubbe skrev:
Länk ;)
Hmm, hade missat den sidan ;)
 
om jag ta såna kakel till toalett stol hylla vad tycker ni kanske ovan hylla svart och p sidorna m.m. ? eller stavkakel med olika storlekar vi ska ha vit bank kakel 10 x30 eller 40!
Crom-inspiration_3584.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
typ så här men kanske ett annat alternativ på den svarta !!:rolleyes: och undrar hur mycket skulle räka att köpa? typ 50 cm bred 80 höjd och 20 djupt.
 
Korvgubbe skrev:
Länk ;)
Det är intressant. Det är ju inte alla människor som stoltserar med att de har bra koll på sexleksaks utbuden;) men mer sådant på byggahus. Vi kanske skulle skapa ett delforum med frågor som rör sex i husbygget! Tex hur mycket damm kan man ha i sängen innan det blir friktion? Eller hur förstärker jag köksbordet för att det ska hålla kraftiga stötar från sidan? Går det hitta borrmaskin ska inte snurrar utan bara använder sig av att slå sig in i material;) tack korvgubbe nu fick jag lite inspiration på lördagseftermiddagen. Kommer nog inte logga på mera ikväll! Har nog fullt upp hela kvällen med detta.
Sorry för att jag drog iväg ämnet långt iväg!
 
Redigerat:
Y
bozze4evigt skrev:
Fast när du renoverar ditt badrum så sätter man ju upp allt det nya innan badrummet tas i bruk.. Inte direkt så man springer och monterar saker titt som tätt på väggarna i badrum. Vet man då med sig att det sitter en handduksstång på väggen så sätter man nog ingen hylla eller liknande under den =)
Fast så kanske man skaffar en partner eller barn som får för sig att göra något när man inte är hemma, eller att man hyrut eller säljer bostaden... Känns riskfyllt... Något jag ångrar är att jag inte tog vara på detalj-foton över mina specialkabeldragningar för nu har jag bara ett svagt hum om var jag ska undvika sätta tavlor och annat i vardagsrummet.. :p
 
passade på o köpa duschväggar o mosaik plattor till dusch o hylla på Konradsson 25% och 30%rabatt inte dåligt;)
vad tycker går .
men nu jag funderar på duschen om vi flyttar på duschen vad tycker ni? badrum 222.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • IMG_0412.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
hylla3.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
skulle vilja ha en sånt hylla i duschen men tyvärr hantverkare sa att det var regel där jag ville ha hylla liggande.
nu han har gjort den stående inte så fint tycker jag som liggande! jag skulle vilja ha den separat inte med andra vägg för att ha lista runt om . ett annat problem är att den är bara 7 cm djupt inte äns 10 som kakel :( kan man sätta en hel kakel i så fall kanske få plats för flaskor??
annars jag hade tänkt att montera ett spegel dörr där.

kommer hylla verkligen till nytta ? har ni annat förslag vad vi ska göra med den??

IMG_6397.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.