lite råd även på små detaljer. vi ska renovera badrummet kollade lite på bilder. jag gillar dem där hyllor/ inbyggda hyllor , vi ska ha väghänge toalett, men vår badrum är lite liten för att bygga hela vägen. men i hörnet är rör tror jag. jag tänkte att bygga en liten hylla över toalett stolen som på bild 1 och göra 2 hyllor vid duschen. vad tycker ni? hur hade ni gjort? om någon har hellt annat tips går bra också.:)

även råd om storlek på kakel o klinkel? och om man byggar som den där hylla över toalett stolen ska man ha en annan modell monster på kakel eller samma som övriga hur blir finast?
 
  • Bild638.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • badrum 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Visa bilaga Toalett.bmp den här är med inbyggd även kakel storlek är bra va? men vi ska ha handfat med lådor och spegel .
 
ImageUploadedByTapatalk1391902254.048234.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ImageUploadedByTapatalk1391902348.076282.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du en planlösning på badrummet med mått så kan du nog få bättre hjälp.
 
138 cm bred 218 lång som du ser handfat och toalettstolen och dusch på vänster sida och en liten fönster till högersida högt upp och element . men element ska tas bort då det ska bli golvvärme. . IMG_0412.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Korvgubbe
Något som definitivt kommer att installeras i mitt nästa badrum är nattbelysning. Har ordnat med det i sommarstugan och det är för jäkla gott att inte behöva dra på den skarpa badrumsbelysningen om man måste gå upp mitt i den mörka natten.
 
Dra upp golvvärmeslingor på vägg så räcker det med en vanlig handduksstång, då har du inbyggd värme i väggen som agerar handdukstork.

Går även att sätta slingor bakom inkaklad spegel för att få den att inte imma igen när det duschas =)
 
  • Gilla
Johan_A_M och 1 till
  • Laddar…
wow vilken bra ide med värme på vägen.
 
Y
gäller bara att man inte får för sig att montera något på väggen utan att veta var slingorna går...Vilket man kanske gör i någon månad sen är det glömt. Så, ta kort... Önskar jag gjorde det på all specialel i tak och väggar.
 
  • Gilla
elisa_82
  • Laddar…
Montera eluttag inne i badrumsskåp. Detta är vårt högskåp från IKEA, ett vanligt envägsuttag med lock är monterat direkt i bakstycket. Dosan i väggen är urskruvad så den ligger dikt an bakstycket. ImageUploadedByByggahus.se1392071798.660942.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Vi använde samma glasmosaik på "hyllan" som i duschhörnet på golvet och fackens botten.
ImageUploadedByByggahus.se1392072588.794805.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En sak jag funderat på för nästa renovering som börjar snart (hoppas jag) är ett litet fotfack i duschen. Dessa 90*90 hörnor med svängda dörrar är ju stilrena med det är inte speciellt mycket plats i dessa för oss i vuxenstorlek. Då vore det smidigt att ha en liten glugg i väggen som fotstöd när det skall tvagas fötter och ben eller när den andra hälften skall raka benen. Inget stort och djupt, bara en liten försänkning med lämplig vinkel får det nog bli. Har inte sett det i ngn dusch än så länge, vem blir först ...
 
  • Gilla
elisa_82
  • Laddar…
Yrrol skrev:
gäller bara att man inte får för sig att montera något på väggen utan att veta var slingorna går...Vilket man kanske gör i någon månad sen är det glömt. Så, ta kort... Önskar jag gjorde det på all specialel i tak och väggar.
Fast när du renoverar ditt badrum så sätter man ju upp allt det nya innan badrummet tas i bruk.. Inte direkt så man springer och monterar saker titt som tätt på väggarna i badrum. Vet man då med sig att det sitter en handduksstång på väggen så sätter man nog ingen hylla eller liknande under den =)
 
På hafas hemsida finns programmet roomdesigner som du kan planera ditt badrum i
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.