hochh skrev:
Förlåt men jag känner mig tyvärr inte tillfreds med ett sådant påstående.

Vem säger att 9 av 10 hantverkare och andra experter rekomenderar platta på mark? Varför rekomenderar de platta på mark? Samt på vilket skäl rekomenderar de den? Pg.a ekonomiska, säkerhetsmässiga, stabila, flexibla eller komplexa skäl?

Har någon frågat X-antal hantverkare och fått fram statikstiken 90%? Exakt vilka har de frågat, oberoende hantverkare? hur oberoende? Denna någon är det en pålitlig källa?
Man kan ju då ställa sig frågan varför dom flesta hustillverkarna väljer att ha platta på mark som standard och endast några få har torpargrund som standard.

Prisfråga eller så är det så enkelt att dom flesta vill ha golvvärme och då är det platta på mark som gäller hos de flesta hustillverkarna.
 
Jag har inte gjort nån vetenskaplig undersökning i frågan utan redovisar bara vad jag själv upplevt då jag frågat "experter" i ämnet (och med experter så menar jag snickare, markentrepenörer, hustillverkare etc).
Kanske har jag bara frågat "fel" personer och fått en snedvriden bild, men det är i alla fall den bild jag fått.
 
Ja, jag vet inte varför det känns bättre, det bara gör det. Kanske har att göra med hur mycket skräckhistorier man hört om möglande krypgrunder m.m. Jag tror absolut att en välbyggd krypgrund är minst lika bekymmersfri som en platta på mark, men för mig personligen känns plattan som en bättre grund. Jag kan inte basera detta på någon fakta utan jag går helt och hållet på magkänslan i detta fallet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.