Hej!
Hur har det gått? Vore kul med lite fler bilder.

Hur brett är garaget och hur ser takkonstruktionen ut? Jag tänker bygga något liknande och skulle även vilja få in ett loft för kontor eller förvaring.
 
Hej

Måtten är 7,3 * 8,5, gällande takstolar så beställde jag dem då av en firma i närheten jag inte kände att det var en konstruktion jag hade tid eller kunskap att lägga på.
Bilderna kanske avslöja lite om hur de ser ut, kommer bli ett bra kallförråd där uppe om inte annat :)

Just nu så håller jag på med att lägga gips på väggarna och det är lite innertak kvar samt besök av elektriker och komplettering av isolering på vindan.

Nybyggd yttervägg med svart vindskydd och horisontella träreglar, byggmaterial och stege i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Byggnad under konstruktion med uppsatta takstolar, oisolerade väggar och byggmaterial runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hus under konstruktion med vindskydd, stegar och byggmaterial framför en befintlig bostad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nybyggd byggnad med isolerade väggar och väderskydd inför installation av takstolar för kallförråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Byggplats med oavslutat konstruktionsarbete på en byggnad med synlig takstol, isoleringsmaterial och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Byggplats med halvfärdig byggnad där takstolar är synliga, omgiven av skog och närliggande hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hus under konstruktion med takstolar och omonterad takbeklädnad, omringat av grus och sten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nybyggt husunderrede med exponerade takstolar och pågående konstruktionsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Underkonstruktion i ett garage med oskyddad isolering och trävirke, delvis installerad garageport och vattenpass.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En underkonstruktion i ett rum med takstolar, isoleringsfolie och verktyg samt byggmaterial spridda på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
stice och 2 till
  • Laddar…
Ser bra ut (y)
 
  • Gilla
andreas_r
  • Laddar…
Ett tips från en kompis garage som också har soutteräng-garage är atthan kan fälla ner gavelspetsen i bak för att lätt kunna skyffla in brädor etc som ska sparas till framtida bygge!
 
Det var ju en snygg lösning, jag hade tänkt ha en lucka/dörr i mitten där det går att gå in och ev någon mindre på sidan för att kunna nyttja utrymmet med lägre takhöjd för bland annat virke.
 
Han fäller mer eller mindre ner hela gavelspetsen och det blir otroligt lätt att ladta in prylar
 
  • Gilla
andreas_r
  • Laddar…
Vore intressant att se hur det ser ut nu.
 
Det mesta är klart, lite småfix kvar som alltid men det tänkte jag försöka ordna nu i sommar. Nybyggd fristående dubbelgarage i vit plåt med svarta garageportar, parkerad bil och en cykel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit garagebyggnad med svarta garageportar, grusuppfart och en parabolantenn på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverat grått hus med spetsigt tak och stege lutad mot ena gaveln, omgivet av gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd friggebod med oavslutat däckprojekt framför, på en tomt med gräs och trädgård i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
_Anders_ och 3 till
  • Laddar…
A andreas_r skrev:
Det mesta är klart, lite småfix kvar som alltid men det tänkte jag försöka ordna nu i sommar.[bild] [bild] [bild] [bild]

Tjusigt.
Gjorde du någon isolering vid lecaväggen?
 
Ingen isolering över blocken, där är det bara skivor.
Ser till att skotta upp bra med snö på vintern för att få ett isolerande lager den vägen. Rätt eller fel vet jag inte men det funkar fint för :)

//a
 
Snyggt! :) Står själv i begrepp att riva ett gammalt förråd och bygga upp en attefallare där halva byggnaden kommer stå under mark precis som ditt. Du grävde aldrig ner någon dränering? Fanns det någon anledning till det?
 
Tack :)

Dränering finns nedgrävt, bara att det är någon som inte har prioriterat att få dit rännor och rör ännu :D
Marken i sig dränerar och leder bort rätt bra men visst vore de fint att slippa droppet på väg in och ur via sidodörren. Hade tänkt sätta en stor tunna på ena ovansidan för att samla in lite vatten, blir säkert någon tomat eller annat som kommer behöva en slurk framöver :)

//andreas
 
Jag förstår..

Ja personligen skulle jag nog tycka det vore ganska skönt att slippa att det rinner vatten på en när man ska gå in till förrådet :) Mitt gamla förråd som jag ska riva/renovera har inget idag och det är irriterande ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.