lunnabo lunnabo skrev:
Nej, det du skrev var först att golvsliparen hade kört in i väggen med sin maskin.
VIlket visade sig var en 100 %-ig lögn.
Svårt att veta vad mer som är lögn när yoopapa skriver.
Jisses... när jag skrev inlägget trodde jag det men som jag sedan skrev i inlägget efter så insåg jag att det inte var så då jag hittade en bild som visade märket redan innan golvet var slipat. Take a chillpill.

För övrigt. Tack för alla svar. Verkar svårt att göra något åt det om man inte gör om allt vilket känns väldigt drygt för alla inblandade. Får nog vänja mig och som ni säger kommer andra saker locka på uppmärksamhet när det är möblerat.

Mvh
 
Skadorna på bild 1,2,5,6 ser till viss del ut som om de skulle kunna gå att få bort genom att slipa, ev tvätta och sen lacka igen. Det är små ytor. Kan firman göra det? Kan du få en burk lack och göra det själv?

De här skadorna sitter nu under den nya lacken och kommer inte att försvinna med tiden. Så skall man göra något bör man göra det nu.

Med tiden kommer golvet att bli slitet, få en och annan skada och se använt ut. Det är egentligen inget negativt. Många skador på parkett ser man inte om man inte letar efter dem. Vilket jag tycker är en fördel. Alltså att golvet ser bättre ut än det är.
 
D
Ta pengarna och glöm bort det där.

Jag var en jävla perfektionist-nazi första åren i huset. Ingen blev glad av det. Var grinig i veckor över första jacket i vårt nylagda golv. Till slut inser man att hela huset är en förbrukningsvara.
 
  • Gilla
tergo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.