H hanslag skrev:
Hej alla kloka!
Har grävt upp ett antal meter runt mitt sutteränghus. Berg intill huset. Förankringen av stupröret och markröret hade släppt. En starkt bidragande orsak till att isodränen fått stryk och behövde bytas. Mycket lerigt och fuktmättat. Handlade om cirka fem meter runt husknuten. Dräneringen fotograferad. Inga anmärkningar. Ny fiberduk med makadam som återfyllnad hela vägen ner (cirka 2,5 meter). Makadambredden är cirka 60 cm. Även lagt och anslutit en dränering längs med berget.

Ovanför isodränskivorna ligger täcklister. Går det att täcka dem med makadam? Jag vill ogärna ha jord/lera mot husväggen. Tänker jag fel.

Bifogar en bild på en av gavlarna med slänt. Tänker mig en trappa där. Sten alt trä. Slänten är inte så brant längre. Det blir antingen natursten eller buskar. Tar tacksamt emot tips på hit ni skulle ha gjort
Hur löste du det? Vi har samma fråga. Vi skulle av estetiska skäl vilja lägga vit singel ovanpå täcklisten som ligger på isodränskivan. Men här i tråden verkar en hel del förespråka jord istället för dränerande stenar. Hur gjorde du? Är du nöjd?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.