Säkraste sättet att få något gjort är att göra det själv!

Annonsering på vinst och förlust medför - som sagt - ofta bara en massa snack utan resultat, och i värsta fall att en lycksökare havererar i ett projekt han inte bemästrar. Istället kan det vara idé att själv ta hand om stugan som sidoprojekt; antingen flytta huset på befintlig tomt, eller till en annan välbelägen. Om du i en seriös kalkyl själv inte kommer fram till en trovärdig lösning kommer sannolikt heller ingen annan att göra det. Och då måste bästa alternativet bli en snygg rivning.

Behöver jag tillägga att jag själv tappat hoppet om Blocket, som annat än ett trevligt sätt att träffa oväntade människor...
 
Skaffa ett lastbilsflak (rullande) upp med det där - då blev det mobilt och du kan bestämma dig senare hur du gör!
 
Mikael_L
billy_baver skrev:
Behöver jag tillägga att jag själv tappat hoppet om Blocket, som annat än ett trevligt sätt att träffa oväntade människor...
:D :D :D
Tänk att jag redan såhär tidigt på förmiddagen har säkrat dagens citat, ja troligen månadens också.
:D d^_^b :D


Mäkinen:
Kan du möjligen riva snickerboa istället och behålla huset då?
Kan du på något vis behålla huset så är det förmodligen det som är mest värt för dig i långa loppet.
 
Redigerat:
Det "stora" huset är anpassat för plan mark, men snickarboa är byggd för att stå där den står i lutning med utrymmen för gräsklipparna, lie och liknande saker under huset.
Hustrun tycker det är synd att göra sig av med huset, men ska man flytta på det på tomten skulle man behöva dra iväg vatten dit och koppla in på avloppet osv. Barnbarna kanske vill ha ett hus att övernatta i även om det saknas vatten sen...
 
Jag tycker du ska sätta ut det på blocket men lämna inte ut telefonnummer bara mail så kan du sålla bland svaren. Tänk vad någon kommer att bli lycklig för att få möjligheten att få ett hus!

Vi hade turen att hitta en annons på blocket där någon ville bli av med ett garage och gav bort det gratis! Just då pluggade vi båda och hade ont om pengar men gott om vänner som kunde bistå med tid och muskelkraft och på två helgers hårt arbete hade vi garaget hemma (sedan tog det några helger att sätta upp det också). Vi tänkte att som tack för det fina garaget så tog vi självklart allt, även det skräp som inte kunde användas. Vi fick ju ett helt garage, gratis!!
 
Skall du skänka bort hela till en hämtare som svarar på en annons på Blocket bör du upprätta någon form av hållhake, typ att det som uppenbart är av värde hämtas sist eller pant på en lämplig summa som återfås när hela huset är hämtat, annars finns risk att någon kommer och enbart hämtar det som är något värt och lämnar resten.
 
Byggagarage skrev:
Skall du skänka bort hela till en hämtare som svarar på en annons på Blocket bör du upprätta någon form av hållhake, typ att det som uppenbart är av värde hämtas sist eller pant på en lämplig summa som återfås när hela huset är hämtat, annars finns risk att någon kommer och enbart hämtar det som är något värt och lämnar resten.
Vad sägs om att den som kommer för att hämta ett helt hus som skänks bort liksom.. tja, tar med sig hela huset, så borde det problemet vara löst?
 
Mikael_L
Det finns många människor med mycket snack och lite verkstad.

En sådan tar emot hela huset för avhämtning, men efter att denna person tagit de delar som var mest intressanta så lämnas resten och personen blir oerhört mödosam att få tag på och ha att göra med.

Eller att personen faktiskt tar med sig i princip hela huset, men kvar blir ändå en massa bråte som man sen ändå måste forsla bort själv.
Detta är iofs kanske lite lättare än att riva och forsla bort hela huset själv, men ändå inte dealen.
 
I mitt fall så är det inget som går att ta loss som är av värde. Visst kostar varmvattenberedare och handfat några kronor, men inte skulle jag lossa dem om jag tänkt ta med hela huset.
 
Hur gick det med detta?
 
Vi behöver ha huset stående till nästa sommar då det nya ska vara klart. Vi har dock inte fått bygglovet ännu på det nya...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.