Nya versionen har en annan profil. Använde grå skärbräda för att skydda mina övriga ägodelar.
Del av en ny version av ett byggprojekt med grå skärbräda som underlag och fästanordningar i fokus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en vit byggkonstruktion med en grå skärbrädprofil som skydd, mot en bakgrund av ett blommigt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det ser bra ut. Men finns det plats för kortare bitar även i ytterprofilerna som är vinkelräta mot befintlig?
 
nanowire nanowire skrev:
Det ser bra ut. Men finns det plats för kortare bitar även i ytterprofilerna som är vinkelräta mot befintlig?
Risig bild inser jag, får ta bättre bild på profilen när jag åker till huset i helgen. Inte säker på att jag förstår frågan, men änden på passet är stängd, det sitter plastpluggar i öppningarna. Vet att passet förut hade en perfekt ficka på varje sida att skjuta in ett skydd i, men det är alltså inte fallet längre.

En variant vore att helt sonika skruva någon form av tass eller gummifot i plastpluggarna, men jag är obekväm med att göra oåterkallelig åverkan på en grej jag precis köpt ny för 2k.

Förvånar mig att man inte löst detta bättre.
 
jonmo jonmo skrev:
Förvånar mig att man inte löst detta bättre.
Håller helt med! Skulle verkligen vilja se yrkes omdömena just kring dessa skarpa profil kanter, och hur snacket har gått hos tillverkarna att inte låta detta åtgärdas..
 
jonmo jonmo skrev:
Risig bild inser jag, får ta bättre bild på profilen när jag åker till huset i helgen. Inte säker på att jag förstår frågan, men änden på passet är stängd, det sitter plastpluggar i öppningarna. Vet att passet förut hade en perfekt ficka på varje sida att skjuta in ett skydd i, men det är alltså inte fallet längre.

En variant vore att helt sonika skruva någon form av tass eller gummifot i plastpluggarna, men jag är obekväm med att göra oåterkallelig åverkan på en grej jag precis köpt ny för 2k.

Förvånar mig att man inte löst detta bättre.
Ok, då förstår jag, trodde hålen var öppna (y)
Det optimala vore kanske att ersätta plastpluggarna.
 
iwe iwe skrev:
Håller helt med! Skulle verkligen vilja se yrkes omdömena just kring dessa skarpa profil kanter, och hur snacket har gått hos tillverkarna att inte låta detta åtgärdas..
Perfekt med skarpa kanter när man vill få ut ett streck i passets kortände. Hatar pass där man rundat av hörnen eller ännu värre satt på sneddade plastpluggar. En lösning vore en plastprofil som följer passets profil i ändarna men fortfarande med skarpa hörn.
 
  • Gilla
freka859
  • Laddar…
Hej, det känns som jag skulle vilja ha ett par transportskydd till ändarna, ingen som kan 3D printa och sälja till mig?
/Rickard
 
Bumpar tråden då jag fortfarande inte ordnat transportskydd. Något att sätta över ändarna skulle bra!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.