hmm verka som de utfärda något tveksamt "tillstånd" som antagligen är värdelöst och kostar 450 :-...
Dock verka de använda 3 parts betal-lösning (stripe.com) så tro inte de stjäl några kreditkors nummer?.

Men när jag tänker på det, om jag lånar bil av någon ytlig bekant och orsakar en skada, säg bilen bara har trafikförsäkring. Då tappar ägaren mycket på detta och kan då istället hävda att jag inte hade rätt till bilen och har brukat den olagligt... Så iden kanske inte är så dum att man skriver något avtal när man hyr ut bilen men de kan man fixa på 5 min i word :D....


Tro de har massa domän för någon sorts SEO anledning, dvs de försöker skapa vissa sidor som ska se ut som "information/samhällsnytta". Om man gräver kan man nog se dessa har artiklar som länkar till de sidor de vill pusha (som säljer saker).
 
D
Unikt namn Unikt namn skrev:
Följer bolagen inte ARNs rekommendationer så är det ett bluff-företag.
Men det finns ju förståss bluff företag som ännu inte blivit påkomna.

Att enstaka stora bolag även ligger på svarta listan visar bara hur konsumentfientliga de egentligen är. 👎
Jag tycker ändå att det är skillnad mellan uppenbart lurendrejeri (t ex att man säljer varor som inte finns) och att inte följa ARN.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
D datja skrev:
Intressant, finns det någon länk? Det finns en chans att vi kan göra deras lista längre. Det var ju så många domäner i nätverket.
För att se listan behövs prenumeration hos råd och rön. Googla bara på brukarkortet så kommer artikeln från råd och rön upp. Se bif. Bild
 
  • Webbsida varnar för bedräglig försäljning av "brukarkort", artikel publicerad den 21 december 2023.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
datja
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.