Gå gärna på några av mäklarens (eller kollegornas) övriga visningar för att markera att ni menar allvar med att det är tidsbegränsat.
 
Tackar för input, de kom med ett nytt bud tidigare idag som vi bjöd över på en gång. Nu väntar vi igen... har inte sagt till om besiktningsklausul än, får göra det om mäklaren hör av sig något mer idag. Vi har sagt att om det inte inkommer något mer bud idag så ringer vi och hör om acceptpris/motbud imorgon. Då vi vill ha detta klart innan både mäklare och bankkvinna går på semester.
 
Besiktningsklausul är det normala, mäklarens jobb att upplysa om detta.
 
Fotografen skrev:
Besiktningsklausul är det normala, mäklarens jobb att upplysa om detta.
Jo jag räknar inte med att det kommer vara något problem. Mäklaren har nämnt det och kollat så vi vet om undersökningsplikten osv. Så jag tror ju att det är ganska standard.
 
hälsinge skrev:
Tackar för input, de kom med ett nytt bud tidigare idag som vi bjöd över på en gång. Nu väntar vi igen... har inte sagt till om besiktningsklausul än, får göra det om mäklaren hör av sig något mer idag. Vi har sagt att om det inte inkommer något mer bud idag så ringer vi och hör om acceptpris/motbud imorgon. Då vi vill ha detta klart innan både mäklare och bankkvinna går på semester.
Hur gick det?
 
De andra drog ut på det och var tvungna att kolla med banken innan varje nytt bud så vi la ett med tidsgräns, säljaren ville vänta på de andra så vi drog oss ur. Slutpriset hamnade över vad vi var villiga att ge så det kändes skönt att vi inte hängde med i deras segdragna bankbesök. Ryktesvägen har jag även hört att det visade sig vara en hel del brister i elen så win-win för oss helt enkelt☺
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.