Tack för alla lärorika kommentarer! (y)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Byggahem skrev:
Snackade precis lite med snickaren, som lyckligtvis kunde fixa till det istället för elektrikern som inte hade tid.
Får snickaren det då? Utan utbildning får väl snickaren inte flytta dosa och slang en millimeter, om man ska vara hård.

;)
 
Detta är ett jättebra exempel på att reda ut ALLT.... INNAN man börjar bygga så att man slipper lägga energi och tid på saker man retar sig på....
Synd för TS att det blivit som det blivit men förhoppningsvis så kommer det lösa sig och andra att lära sig...
 
  • Gilla
Glufsglufs
  • Laddar…
Ursäkta den dåliga upplösningen men här ser ni lagningen. Kommer bättre bild snart.

Tror vi det håller? Satt liten regelbit bakom till höger och skruvat dit en gipsbit.

Finns det inte risk att det kommer sjunka in där sedan. Om man trycker lite på väggen menar jag. Borde det inte vara en stor gipsbit.

ImageUploadedByByggahus.se1379155431.614600.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det sitter väl en regelbit bakom så då kommer det hålla.

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
Det sitter väl en regelbit bakom så då kommer det hålla.

//Patrik
Blir att spackla ordentligt också tror jag.
 
Byggahem skrev:
Tror vi det håller? Satt liten regelbit bakom till höger och skruvat dit en gipsbit.
Låter du bara bli att tända/släcka så kommer det nog hålla. ;)
 
  • Gilla
Elektriker08
  • Laddar…
Så, då var det fixat!
IMG_8992 lowres.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Inte exakt i mitten! :D
 
  • Gilla
Elektriker08
  • Laddar…
injonil skrev:
Inte exakt i mitten! :D
Hehe, dosan ska vara det! Men den där slangen för termostaten eller vad det är, den sitter inte riktigt i mitten men nästan. Bilden är tyvärr lite missvisande, de har justerat den med...

Men, nu är det så bra det går just nu tror jag :beer:
 
Sitter inte fönstren lite assymetriskt?


Skoja bara :D
 
  • Gilla
Elektriker08
  • Laddar…
Det är ju ibland så att det kan vara dumt att faktiskt försöka sätta nåt precis i mitten, eftersom om man betraktar det från en annan vinkel så kommer det att se ut som om det inte sitter i mitten. Så det ser bara rätt ut när man kollar rakt framifrån.

Jag tror inte att det är så här, men jag vet att jag har grejer sitter på väggarna hemma och nästan varje gång jag går förbi tänker jag "oj vad snett". Men så mäter jag och kollar med vattenpass och det är precis i mitten (på en halv millimeter när) och helt i våg. Men likförbannat ser det ut som det lutar och sitter snett...
 
Nerre skrev:
Det är ju ibland så att det kan vara dumt att faktiskt försöka sätta nåt precis i mitten, eftersom om man betraktar det från en annan vinkel så kommer det att se ut som om det inte sitter i mitten. Så det ser bara rätt ut när man kollar rakt framifrån.

Jag tror inte att det är så här, men jag vet att jag har grejer sitter på väggarna hemma och nästan varje gång jag går förbi tänker jag "oj vad snett". Men så mäter jag och kollar med vattenpass och det är precis i mitten (på en halv millimeter när) och helt i våg. Men likförbannat ser det ut som det lutar och sitter snett...
Låter som både golv, tak och väggar är sneda.... :wow:
 
Fast nu tycker jag att det ser bra ut, så vi kanske skall sluta leta fel.

Huvudsaken är ju att du blir nöjd med huset, Byggahem!

Hoppas att det blir färdigt snart och du får njuta av det nya huset :)
 
  • Gilla
Byggahem
  • Laddar…
Glufsglufs skrev:
Låter som både golv, tak och väggar är sneda.... :wow:
Nä, det handlar nog (i mitt fall) mest om att när man ser något väldigt mycket från sidan så får det ju perspektiv (ser mindre ut på den bortre kanten). Men i andra fall kan det handla om att två sträckor ser olika långa ut beroende på vad som finns intill etc. Finns gott om såna synvillor man kan googla fram på Nätet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.