MathiasS skrev:
Detta handlar inte om kvalitet eller form. Bara pengar.
det beror väl på hur många timmar i veckan en maskin går?.. Någonstans måste man sätta gränsen för hur mycket lidande man skall utstå för att spara lite pengar..


 
BuDDHa skrev:
kvaliten på Bosch har aldrig ifrågasatts.. Jag fattar bara inte hur dom tänkt på konstruktions avdelningen, den e ju så jädrans felbyggd..
Vad är det som är felbyggt?
Personligen tycker jag att den rockar....
 
BuDDHa skrev:
det beror väl på hur många timmar i veckan en maskin går?.. Någonstans måste man sätta gränsen för hur mycket lidande man skall utstå för att spara lite pengar..
Självklart. Och här gissar jag att cirka 98,5 % av forumanvändarna inte är proffesionella hantverkare utan betalar sina verktyg själva och på sin höjd bygger ett hus/garage/stuga under verktygets livslängd. Då är det inte vettigt att köpa cirkelsågar för 5000, skruvdragare för 3000, sticksågar för 3000 osv osv......

Jag förstår att ni (?) hantverkare ställer andra krav, men här handlar ju ändå de flesta diskussioner om lösningar för hemmapulare.
 
just skruvdragaren tycker jag är ett av få verktyg man som hemmaklabbare ska skaffa sig en proffsvariant av eftersom den är så fruktansvärt användbar, detta gäller nog kap/gersågar oxå där man behöver precisionen (har sett lister kapade med billigare varianter scheeeesus). ;)
 
MathiasS skrev:
Självklart. Och här gissar jag att cirka 98,5 % av forumanvändarna inte är proffesionella hantverkare utan betalar sina verktyg själva och på sin höjd bygger ett hus/garage/stuga under verktygets livslängd. Då är det inte vettigt att köpa cirkelsågar för 5000, skruvdragare för 3000, sticksågar för 3000 osv osv......

Jag förstår att ni (?) hantverkare ställer andra krav, men här handlar ju ändå de flesta diskussioner om lösningar för hemmapulare.
Jag har precis som ni andra en hemmapulare(inte Norsk).. Nu har jag iofs en gård så så jag använder mina maskiner otroligt mycke.. Just skruvdragaren får kosta hur mycke som helst för den används otroligt mycke hemma hos mig..

Ang. Felkonstruktionen på nya Bosch skruvdragare, vinkeln från handtaget till "skruvhuvudet" är felvinklat och ger en onaturlig arbetsvinkel. Vikten på maskinen är horribel och kan inte försvaras om man jobbar mer än 10minuter åt gången samt att viktfördelningen på maskinen är helt fel.. Det värsta av allt är ändock tjockleken på handtaget, det finns inte en normalt byggd människa som kan tycka att det är rätt, jag har otroligt stora nävar och den e på tok för stor för mig! Det är ju inte aktuellt att frun eller så skall använda den..
 
Köpte en 18V på Jula och tyckte den funkade bra men det är lite jobbigt att vänta på att batteriet laddas.

Köpte då ytterligare en likadan maskin eftersom ett batteri är nästan lika dyrt som "hela kittet".

Den gamla maskinen börjar bli sliten. Momentläget går bara att använda vid lättare dragning innan det slirar.

När man inte håller på med något större projekt har man nu en maskin inne och en ute i "verkstan", passar mig perfekt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.