noone70 skrev:
Vad har du för skruvdragare? Har inga problem ens med min urgamla bosch 12v. Med18v Makitan går de hur bra som helst att dra i feta franska skruvar i trallen.
Maskinen orkar med utan problem, men man hör ju att den får jobba lite.
Min erfarenhet av enpetare och bandare är att tungdragande inte passar för dom (högt varv, lågt moment).
Därav min fråga om det fungerar bra :)
 
Well, jag ska beställa en från England inom en snar framtid. Lovar att återkomma efter jag gjort ett praktiskt test
 
Kör du kortare skruv i den långa finns inget stödspår för skruven vilket gör att den inte kommer att gå in rakt.
 
Köpte en beg 550 och har testat dra lite skruv i trall och det fanns inte ett uns till indikation att den inte skulle orka.... är helnöjd :)
 
btw... till alla er hemmafixare... håll er väl med frugan så hon inte säljer era maskiner efter ni har bråkat *s*
 
Jag förstår inte riktigt sambandet. Det finns väl enklare sätt att ta ut skilsmässa utan att gå vägen via försäljning av mina maskiner?
 
En sårad ängel är farlig i strid... Den hugger där det gör mest skada ;)
 
Tackar Noone70, då vet jag att det är grönt ljus! Vad fick du ge för den beggade?
 
corre skrev:
Orkar en bandare med trall?
Jag tycker det är trögt redan med vanlig skruvdragare, och en bandare är väl rätt mycket mindre moment.
Funkar fint
 
köpte den tillsammans med 2 batterier, laddare och ca 2000 st skruv, plus en makita slipmaskin för bo6040. allt för 3500kr. Slipmaskinen verkade rätt mycket använde men fungerar alldeles utmärkt.
 
ok fin fint, du har inte lite gips skruv liggande? Tänkte om du kunde prova och säga om man måste ha ett 'kort svärd' också eller om det funkar godtagbart med det som sitter på?
 
den fungerar alldeles utmärkt med det svärd som följer med. Tror nog att hur bra det går har mer med kvalitén på skruven och bandningen, än själva skruvautomaten... Eller är det någon annan som har en annan uppfattning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.