Har sett att man på ett ikeavaruhus själva monterat sina kök enligt bild ett. Så jag hoppas på det!
 
Jag måttade i underkant och vände därför brickan åt andra hållet så jag kunde justera skenan lite uppåt. Jag satte dock brickan i överkant mot skenan. Tror ni att det har någon inverkan på hållfastheten? Att hela eländet vill åka i backen sen menar jag! :thinking:
Ikea kundtjänst kan inte svara på alla frågor alla gånger då här vänder jag mig till bygglogik och frågar herrskapet här.
Mvh Andreas
 
Du har svar i inlägg 2 och 4 mfl.
När det är åtdraget så sitter det eller ramlar ner...men det beror inte på skenan eller bricka utan på skruv och vägg.
 
tttomten tttomten skrev:
Du har svar i inlägg 2 och 4 mfl.
När det är åtdraget så sitter det eller ramlar ner...men det beror inte på skenan eller bricka utan på skruv och vägg.
Okay tack. :D
Jag satte i 5st 8x60mm plugg i betongen för varje 800mm väggskåp och drog fast med 5x50mm träskruv. Drog tills stumt med skruvmejsel. Ville inte riskera att dra sönder pluggen med skruvdragare ifall 5mm skruv var i minsta laget för 8mm plugg. (Utvändigt). Jag hoppas inget händer. Tack för snabbt svar :)
 
O ja det ska sitta, blir mest skjuvkrafter.
 
tttomten tttomten skrev:
O ja det ska sitta, blir mest skjuvkrafter.
Då tar jag och andas ut :crysmile: Har hur som helst vänt på alla brickor idag för säkerhets skull.
Tack snälla för info (y):)
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.