R Rkarlsson skrev:
Fast aga är ju misshandel. En lätt dutt på rumpan är inte aga.

Det är nog olika område till område, här är det inte svenska barn som lever jävel överallt där föräldrarna totalt skiter i sina barn.
En lätt dutt på rumpan i sverige hade nån ring socialen direkt
 
A
M maria01 skrev:
En lätt dutt på rumpan i sverige hade nån ring socialen direkt
Du har fel.
 
M maria01 skrev:
En lätt dutt på rumpan i sverige hade nån ring socialen direkt
Nej det hade inte skett. Aga däremot som ni i Frankrike håller på med.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
RoTe
yoloboi skrev:
Du har fel.
Ehm, du vet att folk använder orosanmälan för egen vinning idag va? Inget behöver ens ha hänt.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
A
RoTe RoTe skrev:
Ehm, du vet att folk använder orosanmälan för egen vinning idag va? Inget behöver ens ha hänt.
Det har jag aldrig uteslutit, men det är en annan diskussion.

Men en orosanmälan gällande ett barn i en högfungerande familj är verkningslös. Soss har få tvångsmedel och fram till nyligen, kanske tom fortfarande trots Lex Lilla Hjärtat, tar lagstiftningen (i mitt tycke) alldeles för lite hänsyn till barn och för stor hänsyn till föräldrar. Tyvärr har jag sett detta på nära håll vid ett par tillfällen.

Sen finns undantag, där socialtjänsten agerat för kraftfullt. Det är lika förkastligt.
 
RoTe
yoloboi skrev:
Men en orosanmälan gällande ett barn i en högfungerande familj är verkningslös.
Ok så att gång på gång få förhöras samt få ens barn förhörda av soc är inget som berör någon? Alls?
 
P Paxman skrev:
Du menar att TS ska gå ut och skrik-sjunga efter att grannbarnen gått och lagt sig?
🤣
 
vilken respons, tack för alla råd. Tror jag får acceptera och införskaffa silikonöronproppar. Tänker att om jag beter mig väldigt högljutt så drabbar ju det även andra grann-stackare.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
A
RoTe RoTe skrev:
Ok så att gång på gång få förhöras samt få ens barn förhörda av soc är inget som berör någon? Alls?
Vad du hugger, vännen!

Kan du berätta om bakgrunden till varför du är upprörd?

Tänker du att en orosanmälan alltid leder till att soss agerar? Samt att resultatet av en osannolik första utredning, med "förhör" av föräldrar och barn, inte beaktas vid nästa anonyma orosanmälan?
 
Självklart ska ingen aga barn! Ofattbart att det ens kommer på tal i det samhälle och tid vi lever i!

Att barn sjunger och stojar om dagarna är nått vi får glädjas åt och leva med.

Att vuxet folk inte har vett att stiga upp i tid om dagarna är svårare att förstå.

Om man inte tål ljud av andra människor bör man kanske inte bosätta sig så nära människor..?
 
RoTe
yoloboi skrev:
Vad du hugger, vännen!

Kan du berätta om bakgrunden till varför du är upprörd?

Tänker du att en orosanmälan alltid leder till att soss agerar? Samt att resultatet av en osannolik första utredning, med "förhör" av föräldrar och barn, inte beaktas vid nästa anonyma orosanmälan?
Jag tror du läser in en ton i texten som jag inte har.

Eftersom orosanmälningar oftast är just anonyma kan de komma från olika personer alltså måste soc ha goda grunder för att INTE agera.
 
E Et1975 skrev:
Självklart ska ingen aga barn! Ofattbart att det ens kommer på tal i det samhälle och tid vi lever i!

Att barn sjunger och stojar om dagarna är nått vi får glädjas åt och leva med.

Att vuxet folk inte har vett att stiga upp i tid om dagarna är svårare att förstå.

Om man inte tål ljud av andra människor bör man kanske inte bosätta sig så nära människor..?
Barn ska naturligtvis stoja leka och föra ett visst oväsen MEN ska ju naturligtvis lära sig att ta hänsyn och visa empati för andra människor. Vad då stiga upp i tid, vems tid? Din el min? Och jag kanske vill kunna sitta o läsa på min sida om staketet.
När jag var liten skulle man visa respekt för andra och gjorde man fel så sade alltid någon ”gubbjävel” eller kärring ifrån och lydde man punkt. Jag säger åt ungar hälsar på alla på gården och respekterar barn gamla unga
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
galento
R Rkarlsson skrev:
Du kanske bor i en värld där alla är vakna den tiden. Jag är uppe allt mellan 4-6 på morgonen och då sover de flesta av mina grannar. Då håller man käften och låter de sova tills de ska gå upp.

Vanligt förbannat hyfs.
Ja vanligt hyfs , att det kan vara så svårt.
Här fanns det föräldrar som lät småbarnen se på hårdporr när de var stökiga, helt otroligt men sant.
 
  • Wow
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
A
  • Gilla
Stubai
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.