http://www.extuna.se/system/visa.asp?HID=897&FID=850&HSID=16392

Är det någon som gjort det? Någon som har erfarenhet av kvaliteten på deras produkter då de verkar tillverka allt från keramik till pannor själva?

Kostar väl skjortan att måttbeställa en panna men rätt så intressant för den som vet exakt vad man vill ha!
 
Det där är ingen dum ide från deras sida. Man får i princip gratis produktutveckling hos kunderna, men tolka mig inte fel då jag själv gärna skulle beställa en panna efter eget huvud.
 
Onödiga saker som kylslinga och pannregulator skulle man slippa betala för då. Isolera pannan och snickra till täckplåtar skulle man också kunna fixa själv.

Helt klart intresssant och kul att kunna få en panna som man själv vill.
 
Helt rätt, sen skulle vi bygga en webbaserad styrning komplett med lambda osv. Dubbla vedutrymmet och även öka konvektionsytan, dvs göra pannan högre och kanske lite bredare.
 
Visst nämnde jag även acktankövervakning, utschuntning och eltändning... :)

Oj, nu blev det en ETA, fast för 50kkr...
 
@jensaro:

Du glömde vedmatningsroboten!
 
rca1959 skrev:
@jensaro:

Du glömde vedmatningsroboten!
Nej, där går gränsen, då blir det flisanläggning.:cool:
 
rca1959 skrev:
@jensaro:

Du glömde vedmatningsroboten!
Man har ju fru och barn.. d^_^b
 
Exakt! vore däremot fint om pannan kunde visa nästkommande veckas avsnitt av "Desperate house wifes", då skulle jag ha fullbemanning i pannrummet, det kan jag lova.
 
  • Gilla
Andreas_H
  • Laddar…
En ölkyl vore oxå bra:cool:
 
d^_^b
rca1959 skrev:
En ölkyl vore oxå bra:cool:
 
Är det ingen här som kan uttala sig om kvaliteten på Extunas vedpannor?
 
Kvaliten är hög eller var i alla fall sist jag såg en. Dom byggde en 80 kW med 200 liter vedutrymme (om jag minns rätt) och sugande fläkt. Den funkar bra än vad jag vet.

Ska man designa en själv gäller det att tänka till på primärluften eller kopiera tex Inovan
 
Matss skrev:
Kvaliten är hög eller var i alla fall sist jag såg en. Dom byggde en 80 kW med 200 liter vedutrymme (om jag minns rätt) och sugande fläkt. Den funkar bra än vad jag vet.

Ska man designa en själv gäller det att tänka till på primärluften eller kopiera tex Inovan
Ok, tror ni man skulle kunna beställa en 30kW panna med 200l + vedutrymme? Erfarenheter kring prissättningen? Primären på extunan är ingen höjdare då, eller!? Jag tänker, eller gissar att tanken är att grundkonseptet är deras egna pannor, men vet ej..
 
Matss skrev:
Kvaliten är hög eller var i alla fall sist jag såg en. Dom byggde en 80 kW med 200 liter vedutrymme (om jag minns rätt) och sugande fläkt. Den funkar bra än vad jag vet.

Ska man designa en själv gäller det att tänka till på primärluften eller kopiera tex Inovan
Jo vart primärluften funkar bäst har jag testat fram på min Orlan. :) En solo innova med 300 l ved och tändlucka vore inte så tokigt..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.