nino nino skrev:
Om man knappt får hänga på en cykel vad ska man då med elsats till?
_0001_steg_6_ljusramp.jpg
 
Ja just ja det finns sånna ja
 
Nån fler som satt fast cykeln och sen insett att bagageluckan är öppen?
 
  • Gilla
  • Haha
gunric och 9 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Nån fler som satt fast cykeln och sen insett att bagageluckan är öppen?
Det kan ha hänt…
 
Cyklarna rullar man väl in i bagaget innan man stänger luckan?
 
  • Gilla
KarlstadPeter
  • Laddar…
Jag har väl kanske inte den storlek på bilen, men då min syster flyttade hade dom en fullstor lastbil, ingen orkade spänna fast nåt så jag fick till uppdrag att stå där inne under färd och hålla koll på grejerna. Vilket kanske inte borde vara nåt större problem men svågern kör alltid som en biltjuv.
 
V Ville_Vessla skrev:
Nån fler som satt fast cykeln och sen insett att bagageluckan är öppen?
Nej det har aldrig hänt. Däremot tvärtom, att jag behöver in i bagaget efter att cyklarna satts fast...
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Lindgrenski Lindgrenski skrev:
Nej det har aldrig hänt. Däremot tvärtom, att jag behöver in i bagaget efter att cyklarna satts fast...
Händer varje gång, man frågar alla damer i hushållet(3st) både 2 och 3 gånger, har ni allt ni ska ha för nu slänger jag på cyklarna. Jajemän men 5 min senare fär man ändå plocka av dom igen.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
mellansorken och 3 till
  • Laddar…
En annan liknande variant som jag har råkat göra är att montera takräcket på bilen inne i garaget, inklusive kajakhållarna. Utan kajak naturligtvis, men det hjälpte inte ändå. För låg garageport, så jag fick plocka av räcket igen bara för att rulla ut och sen montera det igen...
 
  • Gilla
  • Haha
Leow och 7 till
  • Laddar…
M Mr B skrev:
En annan liknande variant som jag har råkat göra är att montera takräcket på bilen inne i garaget, inklusive kajakhållarna. Utan kajak naturligtvis, men det hjälpte inte ändå. För låg garageport, så jag fick plocka av räcket igen bara för att rulla ut och sen montera det igen...
Men de blev iaf inte "avplockade" i farten på vägen ut?
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
B b8q skrev:
Men de blev iaf inte "avplockade" i farten på vägen ut?
Nejdå. Fast jag har en kollega som har "plockat av" en cykel på det viset...
 
Har övervägt takmontage men jag vågar inte riktigt, helt övertygad om att jag glömt det och kör in i nåt parkeringshus.och sedan fär kommentaren "Har vi inte cyklar på taket? Jag tänkte påminna om det men du vet väl vad du gör."
 
V Ville_Vessla skrev:
Nån fler som satt fast cykeln och sen insett att bagageluckan är öppen?
Eller glömt ta fram spännbanden ur bagaget på kombin när taket är fullastat med virke :)
 
  • Gilla
dilemma och 3 till
  • Laddar…
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Eller glömt ta fram spännbanden ur bagaget på kombin när taket är fullastat med virke :)
Lastar du av eller skämsålar in genom glipan för att komma åt spännbanden? Men viktigast av allt var det någon som tog kort när du gjorde det?

Fällbara cykelhållare är en räddare för tankspridda lastare. För glömda spännband har jag inte kommit på någon lösning
 
T toolman77 skrev:
Lastar du av eller skämsålar in genom glipan för att komma åt spännbanden? Men viktigast av allt var det någon som tog kort när du gjorde det?

Fällbara cykelhållare är en räddare för tankspridda lastare. För glömda spännband har jag inte kommit på någon lösning
Har testat båda... tack och lov inga bilder, vad jag vet...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.