B
@ @ndreas skrev:
.... Så du tror inte de miljoner ton av koldioxid som människor årligen frigör genom att bränna fossila bränslen har en "viss" påverkan också?!? :sweat:
Nej det tror jag inte.
Jordens temp har varit varmare liksom kallare.
Har du forskning (ej beställd) som bevisar att människan påverkar klimatet får du gärna visa.
 
B
@ @ndreas skrev:
Trump vann valet i USA och foliehattar hjälper mot att "staten" ska kunna läsa dina tankar! Mums.... :rofl:
Indirekt personangrepp.
Jag betvivlar att du är utbildad för att förstå forskning. Men gör ett försök.
Läs på grabben:)
 
B
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Mata inte trollen.
Jorden är platt och människor bestämmer över vädret.

Whois a trollerboy:):)
Läs på grabben
 
B
För er som är intresserade av riktig fakta. Dvs inte Aftonbladet, svt, SR, och annan statlig media.
Rekommenderar jag att ni börjar med bilagd artikel.
Sen läser vidare och söker en egen bild.

Klimatet fyller samma funktion som religionen. Dvs ett ovetenskapligt väsen.

https://www.realtid.se/vaxthuseffekten-ar-en-myt
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
K
Känns som att tråden behöver rensas lite från trams och off-topic.



Vad är er erfarenhet av IBC-tankar utan bur? Fick en tank som jag ställde vid ett stuprör och lät den fyllas när vi hade "århundradets" skyfall häromdagen. Efter ungefär 800 liter sjönk den ihop och blev helt deformerad...

Hade fyllt en liknande tank vid sommarhuset tidigare men där hade den en enkel träställning runt.

Vad kan ha gått fel? Stod den kanske inte på tillräckligt plant underlag? Räcker en klen bräda per sida för att hålla den "fyrkantig"
 
Inte för att mata trollen, utan för att visa övriga om man hör uttrycket "temperaturen har ändrats historiskt både uppåt och neråt"

https://xkcd.com/1732/

Data i grafen ovan kan kontrolleras och har mätts från isprover och ger en ganska bra bild över vad skillnaden är mellan det vi åstadkommit och vad som är naturligt
 
  • Gilla
bollen och 3 till
  • Laddar…
@
M Millox skrev:
Inte för att mata trollen, utan för att visa övriga om man hör uttrycket "temperaturen har ändrats historiskt både uppåt och neråt"

[länk]

Data i grafen ovan kan kontrolleras och har mätts från isprover och ger en ganska bra bild över vad skillnaden är mellan det vi åstadkommit och vad som är naturligt
Betvivlar inte att finns naturliga variationer i klimatet under jordens historia. Så är det! Men att "vissa" inte förstår att den huvudsakliga orsaken till de stora klimatförändringar som idag finns är på grund av människans förbränning av kolbasserade ämnen är skrämmande!

Men det finns ju människor som tror att covid19 viruset är en följd av 5G.:crysmile: ... Till och med i alla länder som inte har något 5G nät.... SUCK...
 
B
@ @ndreas skrev:
Betvivlar inte att finns naturliga variationer i klimatet under jordens historia. Så är det! Men att "vissa" inte förstår att den huvudsakliga orsaken till de stora klimatförändringar som idag finns är på grund av människans förbränning av kolbasserade ämnen är skrämmande!

Men det finns ju människor som tror att covid19 viruset är en följd av 5G.:crysmile: ... Till och med i alla länder som inte har något 5G nät.... SUCK...
Har du någon källa på dina påståenden.?
 
Tja, den länken jag gav ovan har ett antal ganska stabila vetenskapliga rapporter, samtliga peer-reviewed och med ett stort antal forskare bakom... Medans din länk är en ... finans-site(?) ..., som hittat en avvikande forskare? Och du tror det är religion? För att parafrasera Yoda, "the denial is strong in this one".

Jag fattar ju att du är ett troll, men såna här påståenden kan inte bara stå oemotsagda när de är så uppenbart osanna och oskickligt framförda. Man kan måhända bråka om vilka åtgärder som är effektivast för att förhindra katastrofen, men att katastrofen redan håller på att hända kan vi inte blunda inför. Att det går för den enskilda människan ganska långsamt är sannolikt anledningen till att katastrofen fortsätter att hända utan att någon gör något.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
@
B byron v2 skrev:
Har du någon källa på dina påståenden.?
Inte lönt att argumentera med vissa typer av människor. På det ämnet kan jag tipsa om RAW WATER!

(YouTube)

Fungera särskilt över de båda personerna som intervjuats och deras kvalifikationer. Tror någon att mannen i fråga skulle kunna låta sig bli övertygad av kvinnan..... Hon som faktiskt har koll (iaf enligt mig)... :crysmile:
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.