Hmm, har tydligen annat för mig fram till 9-snåret den dagen, men sedan kanske man kan ansluta, förra gången var det ju bra med folk kvar efter 21, så om ni inte tänker bli tidigare denna gången så är jag preliminärt på!
 
Det är nog ingen risk att vi helt packat ihop och gått hem innan 21. Roligare att snacka i en timme än att inte snacka alls.
 
phl skrev:
Det är nog ingen risk att vi helt packat ihop och gått hem innan 21. Roligare att snacka i en timme än att inte snacka alls.
Se där, en till kväll, vad trevligt, jag försöker komma.

--- Mats ---
 
Jättekul!!!
Jag skall göra mitt bästa för att komma dit.
 
Förra pubkvällen pratade vi om att träffas på annan plats än puben. Jag är fortfarande inne på att få till någon sådan träff men i väntan på att jag eller någon annan klurar ut hur det kan gå till så tyckte jag och Daniel_N att vi får svepa en pilsner.
 
phl skrev:
Förra pubkvällen pratade vi om att träffas på annan plats än puben. Jag är fortfarande inne på att få till någon sådan träff men i väntan på att jag eller någon annan klurar ut hur det kan gå till så tyckte jag och Daniel_N att vi får svepa en pilsner.
Om inget annat kan vi prata om det över pilsnern. Jag har också för avsikt att dyka upp.
 
Det var ju både gott och trevligt sist så jag ska också försöka ta mig dit.
Preliminärt än så länge.
 
Finns det några andra alternativ än bishops?
Jag hör så bedrövligt dåligt (hörselskada) så jag hade stundtals lite svårt att hänga med i diskussionerna... :(
 
CCPusher skrev:
Finns det några andra alternativ än bishops?
Jag hör så bedrövligt dåligt (hörselskada) så jag hade stundtals lite svårt att hänga med i diskussionerna... :(
I Lund vet jag inte, men vi var en gång i Malmö på ett ställe nära möllevången, där var rätt lugnt, men då krävs att man äter.

--- Mats ---
 
Mats Bengtsson skrev:
I Lund vet jag inte, men vi var en gång i Malmö på ett ställe nära möllevången, där var rätt lugnt, men då krävs att man äter.

--- Mats ---
Bishop's Arms i Malmö har i varje fall tidigare (har inte varit där på ett bra tag, men ser ingen anledning till att det skall ha ändrats) haft ett bakre rum där man sitter avskilt från själva puben. De få gånger jag har suttit i den delen har det varit väldigt lugnt där, men det är förstås omöjligt att veta hur det blir just den fredagen vi skall dit... men förutsättningarna finns åtminstone.

Sen är det förstås också frågan om folk är ok med Malmö? Bishop's ligger iofs rakt mittemot centralstationen, så det är borde vara enkelt att ta sig dit för de flesta.
 
Jag får sikta på pubomgång III.
Ni lyckas ju alltid välja när man är iväg på jobb...
 
Jag personligen tycker att det spelar mindre roll om det blir i Malmö eller Lund.
 
Bishop har ju åtminstone fördelen att de inte spelar en massa musik.
Om folket orkar är ni annars varmt välkomna till Mörarp (ligger i alla fall längs Pågavägen). Öl och whisky med mera till självkostnadspris kan lätt arrangeras. Jag tror förvisso att min verkstad är bland de minst intressanta att göra studiebesök i. Phl har ju (vad jag minns) antytt att han kan tänka sig något liknande på hemmaplan och den verstan verkar värd ett besök.

Phl: Hoppas du inte tycker jag är pushig och jobbig nu, det var inte min mening.
 
Ropa skrev:
Bishop har ju åtminstone fördelen att de inte spelar en massa musik.
Om folket orkar är ni annars varmt välkomna till Mörarp (ligger i alla fall längs Pågavägen). Öl och whisky med mera till självkostnadspris kan lätt arrangeras. Jag tror förvisso att min verkstad är bland de minst intressanta att göra studiebesök i. Phl har ju (vad jag minns) antytt att han kan tänka sig något liknande på hemmaplan och den verstan verkar värd ett besök.

Phl: Hoppas du inte tycker jag är pushig och jobbig nu, det var inte min mening.
Jag tycke för min del att det låter som en riktigt trevlig ide att hälsa på i Mörarp. Vad säger ni om en omröstning där man kan välja på Lund, Malmö eller Mörarp?
 
Omröstning är taget!

Jag vet ju iofs inte hur läget brukar vara på bishops i lund, det var kanske en ren tillfällighet att det var som ett brittiskt fotbollsderby där inne sist, vad jag vet så skulle det ju kunna vara som ett bibliotek i vanliga fall... :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.