jac skrev:
Jag tycker det är bra om stället är någorlunda stillsamt så man hör vad man (själv) pratar om.
Det håller jag helt med dig om:)
 
Cinolin skrev:
Flyttar tillbaka tråden till Verktyg, maskiner & fordon på Daniels begäran.
Jag hoppas att detta känns OK för alla användare här - jag kom fram till att de flesta som kan tänkas vara intresserade av detta läser här, men inte alla gånger läser "övrigt"-forumet. Och tråden är ju starkt temporär så jag tror inte att den ska störa så mycket.
 
Håller också med om att det ska var pub, inget annat. Brukar bli stojigt nog bara när folk sitter och pratar.
 
Synd att man inte har mer tid, då hade jag tagit nattbussen till Skåne för eventet!
 
Det hade varit något, långväga gäster från hufvudstadsregionen ;)
 
Låter mycket frestande, får kolla schemat. Själv skulle jag föredra Lund. Då kan jag troligen ta med hustrun, skicka henne till ett kompispar som bor i Lund och ha chaufför hem.:D
Den, i stort sett enda, puberfarenhet jag har från Lund är John Bull, finns den kvar?
 
Jag kommer absolut!
Dock är mitt minne av modellen teflon, så jag kräver nog någon slags påminnelsefunktion..
Något som finns inbyggt i forumet? Annars en ide kanske.. ;)

I lund är rauhrakel eller john bull pub ju trevligt nu när oves har lagt ner..
I malmö är fagans en favorit även om det kan bli lite stökigt, det är ju en irländsk pub.. :rolleyes:
Det finns ju många trevliga ställen vid möllan också som inte spelar allt för j-a högt.
Annars har vi mitt stamhak, sås och krås, fantastisk mat, minst 22 sorters öl, många av dem ekologiska eller på annat sätt tillverkade med plus på karmakontot även om jag har för mig att de har smugit in en hof också i sortimentet.
Något för både phl och Daniel_N alltså.. :D

Om vi ska tillbaka till lund så finns det väl även något någorlunda osunkigt ställe vid stationen också, dock har jag glömt namnen..

För att sluta orera och komma tillbaka till pudelns kärna igen (varför säger man så egentligen :confused:) så kan jag sammanfatta det hela med, jag kommer gärna.
 
Redigerat:
CCPusher skrev:
För att sluta orera och komma tillbaka till pudelns kärna igen (varför säger man så egentligen :confused:) så kan jag sammanfatta det hela med, jag kommer gärna.
Trevligt!

Pudelns kärna handlar om Faust som möter en pudel som visar sig vara djävulen i förklädnad. Och eftersom pudelns verkliga gestalt var en djävul (eller möjligtvis djävulen), så var pudelns kärna - dvs det viktiga/centrala med pudeln, att den var djävulen.
 
Daniel_N skrev:
Trevligt!

Pudelns kärna handlar om Faust som möter en pudel som visar sig vara djävulen i förklädnad. Och eftersom pudelns verkliga gestalt var en djävul (eller möjligtvis djävulen), så var pudelns kärna - dvs det viktiga/centrala med pudeln, att den var djävulen.
BALLT!
Man kanske skulle läsa en bok någon gång och inte bara sitta och tråla på internet... :p
 
Ropa skrev:
Den, i stort sett enda, puberfarenhet jag har från Lund är John Bull, finns den kvar?
John Bull finns kvar men det är inget jag personligen förespråkar ;)
 
CCPusher skrev:
BALLT!
Man kanske skulle läsa en bok någon gång och inte bara sitta och tråla på internet... :p
Faust är skriven i någon sorts diktform och är nog rätt seg att läsa - jag har inte gjort det själv, utan fått det förklarat för mig på en föreläsning.
 
Låter ju onekligen intressant, skall nog se om jag inte kan försöka reservera den kvällen! Pub låter lysande, speciellt då man blivit lite öl-kännare på sistone (om än på amatörnivå). :) Malmö eller Lund spelar väl ingen större roll, men jag skulle föredra Malmö av logistiska skäl :)

I samma veva skulle jag faktiskt gärna bli upplyst om det finns någon riktigt öl-pub av rang i malmö? Någon som iaf minst är kapabel att servera t.ex en Trappistes Rochefort och inte bara de vanliga gamla ful-ölen....

Enda "stalltipset" jag har i Malmö är "The Green Lion", tyvärr har jag inte varit där själv än. Kanske värt att rekognosera läget lite.
 
Redigerat:
mrVoodoo skrev:
Enda "stalltipset" jag har i Malmö är "The Green Lion", tyvärr har jag inte varit där själv än. Kanske värt att rekognosera läget lite.
Jag är inte jätteinsnöad på pubar i Malmö men kolla Tröls (www.nyatrols.se), de har en hel del till rimliga priser. Ett rätt schyst kvartershak. The Green Lions Inn är väl oxo trevligt men rätt dyrt, Bishops är ju som Bishops är, lite kedja men ändå OK.
 
Tata, där ser man, tackar för tipsen, ska väl hålla mig sysselsatt ett tag :D Tröls verkar onekligen trevligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.