T
Jag fick en låda wago 773 häromveckan, och eftersom jag alltid kört med torix plockade jag fram lite kablar för att testa.

EK var ju inga problem, men FK 1,5 var lite trixigt. Den ville gärna böja sig innan den var fullt itryckt, säkert en vanesak beroende på vinkel, kraft och hastighet osv, men vad gäller:

- Ska kardelerna tvinnas eller inte?
- Finns det några hemliga knep?
 
NEJ ingen tvinning, skala lagom och träna ;)
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Köp Hellerman istället så trycker du in t.o.m RK utan större problem.
 
Men det är synd att Hellerman inte finns i "fyror". "treor" och nästa hopp är "femmor".
Jag vill ofta lämna ett reservhål i wago för framtida kompletering, men det är svårt med "treor".

//Patrik
 
Hellerman finns som, 2, 3, 4, 5, 6 och 8 och Wago 773 som 2, 3, 4, 6,8
 
Patrik_Hed skrev:
Men det är synd att Hellerman inte finns i "fyror". "treor" och nästa hopp är "femmor".
Jag vill ofta lämna ett reservhål i wago för framtida kompletering, men det är svårt med "treor".

//Patrik
Jag håller då en fyra i handen nu.. den är genomskinlig i färgen
 
Woot? Men det är ju underbart i såfall! :p Otroligt att jag missat det...

//Patrik
 
elmont skrev:
Hellerman finns som, 2, 3, 4, 5, 6 och 8 och Wago 773 som 2, 3, 4, 6,8
Wago 773 finns väl ändå inte som trea? Inte för 1.5-2.5 mm2 i alla fall. Den röda vet jag finns, för 6 mm2.

//Patrik
 
Håller med.. Otroligt att du missat de! 4or måste ju vara den vanligaste sorten? :cool:
 
Finns 773orna som treor i 2.5mm2-storlek? Har bara sett treorna som är för 6mm2.

[edit] Så kan det gå om man glömmer trycka på skicka knappen... [/edia]
 
sajjen skrev:
Finns 773orna som treor i 2.5mm2-storlek? Har bara sett treorna som är för 6mm2.

[edit] Så kan det gå om man glömmer trycka på skicka knappen... [/edia]
Nej det gör de inte
 
Treorna fungerar FRÅN 0,75 mm2
 
Tänkte rent spontant att 6mm2-varianten borde vara dyrare... Insåg just att Patrik kanske menade toppklämmor i bredare bemärkelse när han skrev wago.
 
I praktiken använder jag 2, 4, 6 och i några få fall 8 det täcker gott mina behov.
 
elmont skrev:
NEJ ingen tvinning, skala lagom och träna ;)
Endast för att avslutta tråden: Är det så att man inte tvinnar FK för Wago för att det kan gi dårlig kontakt och förursaka varmgång?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.