F
MathiasS skrev:
....eller, bygg för tusan så att blocken är hela. Varför ska du ha exakt 8 meter? Du måttbeställer ju ändå linern efter dina faktiska mått.
Hur tight är det med måtten? Min liner är liksom redan tillverkad ( 3,5x8 med helgaveltrappa). Så jag antar att det gäller att skärpa till sig när man staplar och sågar frigolit. Men vilka toleranser skulle man rimligtvis kunna leva med?
 
Det är ju iprincip bara ett ställe du behöver kapa på så det blir inte så fel om du skärper dig. Något centimeter hit eller dit på längden lär inte spela någon roll, linern töjer sig mer än det. Men var noga när du staplar, speciellt på höjden så vill man ju att vattenlinjen är parallell med poolkanten/sargen...
 
F
MathiasS skrev:
Det är ju iprincip bara ett ställe du behöver kapa på så det blir inte så fel om du skärper dig. Något centimeter hit eller dit på längden lär inte spela någon roll, linern töjer sig mer än det. Men var noga när du staplar, speciellt på höjden så vill man ju att vattenlinjen är parallell med poolkanten/sargen...

Men det blir nog en hel del såga tror jag. Det är Jackon 250mm breda block som är 1200mm långa om jag inte är felinformerad. Antar att det är första skiftet som är viktigast.
 
Det jag menade var att förutom i ändarna så kapas ju inte modulerna och då håller dom sitt byggmått. Även i hörnorna liggr dom ju omlott så det finns inget (väldigt lite) utrymme för att bli fel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.