Köp aldrig skit.

Problemet med att nyckeln går sönder är att det är nyårsnatt, allting är stängt, och du skall bara dra åt en rörkoppling så att värmesystemet kommer igång. Eller vad det nu är.

Eller så skall du lossa en mutter som sitter hårt men tyvärr runddrar du den så nu kan du inte byta olja i bilen inför semestern eller vad det nu är.

Lågpris brukar tyvärr innebära såväl låg hållfasthet som dålig passform. Biltema av bättre kvalitet är inte så dyra. Eller köp Jula av bättre kvalitet, men aldrig det billigaste.

/Anders
 
Anders_Nilsson skrev:
Köp aldrig skit.

Problemet med att nyckeln går sönder är att det är nyårsnatt, allting är stängt, och du skall bara dra åt en rörkoppling så att värmesystemet kommer igång. Eller vad det nu är.

Eller så skall du lossa en mutter som sitter hårt men tyvärr runddrar du den så nu kan du inte byta olja i bilen inför semestern eller vad det nu är.

Lågpris brukar tyvärr innebära såväl låg hållfasthet som dålig passform. Biltema av bättre kvalitet är inte så dyra. Eller köp Jula av bättre kvalitet, men aldrig det billigaste.

/Anders
+1 på den

Undantaget är möjligen om du bara ska använda verktyget en enda gång och köper det enkom för den uppgiften. Jag har några sådana verktyg hemma som faktiskt fått jobba vid några fler tillfällen sedan och funkat då med, mot alla odds :)
 
Skiljer det i passformen mellan dyra och billiga nycklar så går de billiga bort. Anledningen till att jag vill ha ringspärrnycklar är att jag är less på att hålla på med skiftnyckel. Att dra åt och lossa bultar ska vara bekvämt och smidigt så att det blir trivsamt att hålla på med det. Det är inget jag kommer att kunna göra med spärrnycklar som jag inte kan göra idag.

Man kanske ska lyxa till det och gå på biltema istället, och köpa 11480 för 899 kr istället? Dessa verkar ha variabel spärr-riktning så man slipper riskera att fastna. Biltemas nycklar brukar få bra betyg i tester. Alternativt hålla koll på andrahandsmarknaden och köpa märkesnycklar till bra pris när ett bra erbjudande dyker upp.
11-480_m.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.