Hm... Jag har haft AEG STEP 800 X och kör med Festool PS300 nu, det känns som dag och natt. Båda är dock relativt smidiga men elektroniken i Festool är i en annan klass, med mjukstart och liknande godis. Dessutom vibrerar Festoolen mindre.
Kan det vara så att STEP 700 som du förmodligen har är bättre än 800:an?!
 
Spela ut Cheapy och Bauhaus mot varandra då de båda säljer Bosch samt båda har lägsta pris garanti. Jag fick min Bosch PST 700PEL för ca 650kr pg.a detta och han på Cheapy skakade på huvudet åt priset ;)
 
Binesh skrev:
Hm... Jag har haft AEG STEP 800 X och kör med Festool PS300 nu, det känns som dag och natt. Båda är dock relativt smidiga men elektroniken i Festool är i en annan klass, med mjukstart och liknande godis. Dessutom vibrerar Festoolen mindre.
Kan det vara så att STEP 700 som du förmodligen har är bättre än 800:an?!
Min AEG 700st ( enkla varianten med skruv till bladet) har mjukstart och är allmänt supertrevlig att såga med.

/ Andreas
 
Jag gillar min DeWalt batteridrivna, har en bosch och lånat en festtool (blev besviken). Men DeWalten är det jag använder för att den är så smidig och gör det den skall.
 
Har en GST75 BE ("Handväska") sedan ett bra tag tillbaka. Sedan har ju Gst 135Ce blivit nästan något man måste ha, även jag. I jämförelse dem emellan så har för min del "handväskan" tagit över helt ----- lugnare gång (Mycket bra varvtalstyrning via strömbrytaren). För mej hade valet varit den "handväska" som har bladstyrning, för det är det jag uppskattar mest på " handväskan".
"Handväskan" med bladstyrning säljs tydligen inte i Sverige, så här gäller kanske England.
Naturliktvis är bladen det viktigaste för resultatet .
 
hedde skrev:
Frågan är det är värt att köpa en ny Bosch GST 135 för 2289.- eller om man skall gå lite billigare o köpa Makitan på tradera fär 1899.- [länk]
Några funderingar på det?
Jag har använt båda, mest 135an, och jag hade lagt till de hundralapparna för att få boschen, det är en riktigt fin maskin.
 
Den enda funderingen just nu är om det är mycket pengar för mig att investera i en sticksåg, men i sommar skall jag bygga, farstukvist, ett stort trädäck, en stor altan o en hel del annat, så den kommer ju att användas flitigt. En sak är säker. Jag kan inte använda mig av min Black & Decker som är ren skit. :)
 
En dålig sticksåg ger ingen glädje, snarare tvärtom.
En bra sticksåg ger mycket glädje. ;)
 
Jag beställer en gst 135 på er inrådan. :)
 
I UK får du 135 BCE modellen för 145 pund (EBay o Axminster)
Axminster har även rea på den bästa Makita Tigern (har 70 i modellnamnet)

Jag hoppas du redan skaffat en bra Kap/Gersåg då det är den du kommer behöva mest till dina projekt.
 
Nimajneb skrev:
I UK får du 135 BCE modellen för 145 pund (EBay o Axminster)
Axminster har även rea på den bästa Makita Tigern (har 70 i modellnamnet)

Jag hoppas du redan skaffat en bra Kap/Gersåg då det är den du kommer behöva mest till dina projekt.
Jajjamensan. Kap/Gersåg med tillhörande stativ finns redan sedan innan. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.