Jag lyckades få ut 50 000:- per år på en kåk jag förvaltade för många år sedan. Det var under värsta 3G-hajpen och innerstadskåk. Jag hade trumf på hand eftersom bolaget jag jobbade åt ägde nästan alla kåkar runt omkring och de hade inte gjort några förfrågningar på de andra kåkarna. Så jag visste att de bara måste ha masten på "min" byggnad. :-D
 
Locos skrev:
Jag kollade på ett hus för någon månad sedan, där något bolag hade en "liten" mast med en teknikbod. Anläggningen låg ca 500m från bostaden och det gav 5000:- per år.
En helt rimlig ersättning, men vi kan låta Octavianus begära en mille, så kan han sedan berätta vad han fick. Är det någon ekonomisk förlust man gör vid uppförande av en sådan station, får man naturligtvis ersättning för detta. Men är det en ersättning för att det fick fällas 5 träd i skogen, är ersättningen ca 5000 pix.
 
Var och kollade på en fastighet där man fick 50 000:-/år för en mast. Detta var ute på landet, masten stod på ett skogbeklätt berg, men tydligen gick det inte att ställa den någon annanstans.
 
Det kan nog hänga ihop med om du ska hålla med väg fram till teknikboden, snöröjning, skötsel, rensa sly årligen osv
 
O Octavianus skrev:
Jag har köpt en gård, och i skogen på den gården står det en stor telemast, en 3g mast tror jag det är, med tillhörande teknikbod till. Masten är belägen ca 2-3 mil ca norr om Uppsala. Det är dags att omförhandla avtalet nu i december. Jag undrar vad kan man förvänta sig för ersättning för en sådan mast tro? Bra att veta innan jag ringer och förhandlar om priset. Någon med erfarenhet eller med några bra länkar där man kan läsa det?
Har de haft någon förhandling innan de satte upp den. med tidigare ägare. Men så klart kan du begära vad du vill ha ,till ett rimligt pris ,annars måste de flytta den .Vore kanske bra och höra om de har ett vettigt pris att komma med innan du säger något .
 
  • Wow
RoBo
  • Laddar…
Vilket trådlyft. :rofl:
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.