Troberg, det räcker inte långt om det har bott en avelshane där i flera år.
 
Troberg skrev:
Gå till djuraffären, de har spray som tar lukten. Räddade en soffa för mig.
Ja. Dessa fungerar.
 
Thomas59
I värsta fall få man väl ta till ozonsanering. Det tar bort alla lukt.
 
Vi har provat en spray från djuraffären, Urine off. Luktade mycket gott men det hjälpte inte mot någon lukt. Trodde inte att det skulle det heller, det sitter väl i plasten kan jag tro. Bara att gilla läget och fixa det med nya plastmattor och eventuellt nya skivor på väggen.
 
Skulle kunna vara en fuktskada också, blöt isolering och blöta träskivor kan ge ifrån sig en kattpissliknande doft. Vet inte vilket som vore värst i detta fall.
 
Ge inte upp. Det försvinner. Vi hade samma problem med en vild katt. Efter 3 mån och rengöring är det mycket bra! Köp Ajax allrengöring med citron. Tillsätt lite ättika. Efter några gånger blir det bra.
 
Håller med BigGitt. Ge det lite tid och vädra ordentligt så försvinner det faktiskt oftast.

Inte säkert att damen haft en avelshane, det kan likagärna vara en vanlig icke-rumsrenkatt. Men det brukar faktiskt försvinna efter ett tag.

Dock, som någon skrev, så kan det vara andra saker också. Det finns mycket som luktar kattpiss, men som kommer av helt andra saker. Jag antar att ni kollat så att det inte står tujor eller buxbom precis utanför ventilationen eller så?
 
Att jag tror att hon haft avelshane beror på att det är just pannrum och anlsutande rum det hanldar om. Jag har genom åren umgåtts rätt mycket med kattuppfödare, så jag vet hur det fungerar nämligen, en hankatt som kissar överallt stänger man in där den gör minst skada, dvs i källaren om man inte har ett badrum att avvara.

Doften från honor och från kastrerade katter går däremot att vädra bort efter noggrann rengöring.
 
Jag har haft, har och ska ha kastrerade katter, f.n. 4 styck och det luktar INGET. Inte det minsta.
Och jag tror inte, att det är kattsandens förtjänst.
 
BigGitt: Kastrerade katter är inget problem, då funkar de enkla metoderna som folk försöker tipsa TS om.

Hälsningar från "Crazy Cat Lady"
 
Vet ej vad det är för slags katter som har varit i utrymmena. Hon hade några kattungar och en kattmamma, vad jag vet. Men sedan hade hon problem med att andra katter sprang i kattluckan om jag förstått det hela rätt. Detta var något damen delgav mäklaren när han berättade om våra bekymmer med lukten.
Väntar på offert från mattläggare för att få reda på vad det kostar att lägga nya mattor i utrymmena.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.