BirgitS BirgitS skrev:
Betyder det inte att de inte har förstått vilken del som du klagar på och vad besiktningsprotokollet avser?
Du behöver alltså ringa upp dem och säga det.
Japp, vi får nog ringa upp för att vara extremt övertydliga.. jag har även skrivit ett långt mail och förklarat.

Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Tja, att de själva avslår sitt eget ansvar är väl mer regel än något annat.
Men de är ju inte på något vis en rättsinstans, så du har ju alla möjligheter att hävda din rätt genom en stämningsansökan.
Dock bör man ju tänka sig noggrant för innan man går den vägen, då det absolut kommer hamna över småmåls-gränsen och ni i så fall riskerar *avsevärda* kostnader om det inte går er väg.
Och Anticimex har en rejäl mängd advokater på sin sida.

Jag skulle åtminstone konsultera någon avtalsjurist och be dem läsa igenom hela avtalet, protokollet och avslaget för att se om de anser att det finns någon möjlighet för er att gå vinnande ur det hela.

Alternativt, kontakta lokalpressen med vinkeln på hur dåligt varudeklarerat är för köparen.
Ja, det är nog inte dumt att kontakta en jurist för att låta denne bekanta sig med ärendet.

Jag har även tänkt att man också kan kontakta pressen, men vi vill såklart själva ge dem en chans att faktiskt rätta till problemet.

Att faktiskt till och med strunta i att göra en fuktindikation är ju att bryta mot avtalen…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.