hur gick det har du hämtat än krigge?
 
Japp, det gick hur bra som helst. Hade nån mer velat ha kunde jag kört hem den gratis, den tog inte mycket plats!
 
då är det montering som gäller krigge....
du köpte väl öl så du har till monteringen..hehe
 
Då var porten uppe. Helt suverän montering med anvisningar på DVD. Allt var förborrat och perfekt uppmärkt, behövdes i princip bara skruvdragare, hylsnyckel och måttband. Grymt fin kvalitet jämfört med dom jag kollat på i prisklassen runt 6-8000:- och då har jag sett det mesta (har letat port i månader.....)
 
Krigge jag är väldigt sugen på att se hur din port ser ut, vore kanon om du hade lust att lägga upp ett par bilder. Tänkte ev. åka till Tyskland jag med för att skaffa mig ett gäng portar. Skulle även vara schysst om du kunde tipsa om någon bra person man kunde kontakta i Tyskland.
 
Bor i Borås men kan möta upp...
 
Nu börjar det bli akut med en ny port för min del också. Någon som är på G att handla?

Har nog ingen större möjlighet till att fixa en bra bil just nu, men har tillgång till släp om någon månad.
 
Dsl, vart bor du? Jag bor i Borås. Jag har hittat ett ställe i tyskland som levererar hörmann portar till Sverige. 699e + 125 i frakt. Beställer men mer så blir det 50e i till per port. Hör av dig om du vill veta mera. mvh Thomas Wiklund.
 
hej Thomas
jag är intresserad av en hörmann port här...
vart ska du köpa?
 
Vad pratas de för dimensioner ?

Jag kommer med största sannolikhet åka ner för att köpa 2 st 3m och 1 st 4m port.
Tyckte själv att Krigges köp lät intressant. Men har inte kontaktat de företaget själv ännu, har inväntat svar från Krigge. Men jag ska nog ta och maila ner och kolla lite priser där. Jag lägger upp prisuppgifter snarast.
 
Glömde säga de att om någon är intresserad av ett litet gruppköp så har jag plats för 3 portar till som planen ser ut nu. . . Och kan iof om intresse finns utan problem även fixa större ekipage. Jag bor i Uppsala.
 
Jag kan vara intresserad av två portar, det vore skoj att se hur Krigges portar ser ut uppmonterade!
 
Thomas_wiklund skrev:
Dsl, vart bor du? Jag bor i Borås. Jag har hittat ett ställe i tyskland som levererar hörmann portar till Sverige. 699e + 125 i frakt. Beställer men mer så blir det 50e i till per port. Hör av dig om du vill veta mera. mvh Thomas Wiklund.
Jag bor i GBG, dvs i närheten.

Låter ju intressant. Måste kolla upp om jag behöver låglyftbeslag och få en prisuppgift vad en port skulle kosta lokalt inkl installation.
 
Thomas, du har PM. Jag hänger gärna på om du ska beställa. Har du nån länk till stället du tänker beställa ifrån, så att man kan kolla utbudet?
 
DSL & Thomas_wiklund
-------------------------------------------------------

Bor också i Borås och intresserad av att köpa Hörmann, fast behöver en 5 m.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.