När jag skulle handla lite stora grejer från tyskland häromåret beställda jag själv frakten hos schenker här i stan, de hämtade på plats i tyskland på mitt uppdrag och levererade hem hit. Detta gjorde jag som privatperson. Verkar lite löjligt med DHL att de inte skulle kunna hämta i tyskland och lämna i sverige pga "privat-export", det är nog inget annat än deras dåliga service som lyser igenom.
 
Två stycken Hörmann LPU40 portar,
Två stycken Supramatic E motorer,
En trådlös knappsats FCT10b

Beställda från Scheurich och betalade via Paypal, fasiken vad bra :D.

Nu väntar vi bara på besked om när vi kan hämta upp dem från Kaltenkirchen.

Fortsättning följer...........
 
Tror det tog ca 5v för mina saker att bli klara från att det var betalt.
 
Hämtade 3st 5m, SPU40-portar i förra veckan, köpta via Daniel på Scheurich och kan bara rekommendera detta, inte minst prismässigt.

Tips:
Portarna behöver full support hela längden.
Jag skapade ett "nytt" flak som vi vecklade ut till 5,2 m längd.
Sedan massor med spännband och presseningar och en rulle silvertejp var det bara att åka hem igen.

Nu skall de bara monteras...

Mvh Kjell
 
Härligt.

Lycka till med monteringen. Väntar själv på leveransbesked. Preliminärt vecka 41-42 :wow:
 
Ni som köpt portar via Scheurich, har ni hämtat i Kaltenkirchen? Vilka öppettider har utlämningsstället?
 
Det är Hörmanna regionallager. Vet inte exakt, men räkna med 8-17 vardagar och 8-14 fredagar. I Tyskland är det vanligt med kort fredag.
 
Är det någon som är intresserad av att sambeställa och hämta från Tyskland? Jag behöver en 3 m (alt 2,5 m) port (mörkgrå alt faluljusröd men det kanske inte tyska leverantörer har...) port med 40 mm isolering och automatik. Jag bor i stockholmstrakten.
 
Då är det dags att åka till Kaltenkirchen, norr om Hamburg, och hämta portarna.

Dalpilen, syns vid 17 tiden :)
 
Låter bra.
 
Trevlig resa!!
 
Då ligger garageportarna hemma och väntar på montering!

Kan bara instämma men flera talare i denna tråd, att beställa garageportar från Scheurich och hämta i Kaltenkirchen funkar klockrent. Jag och Olmen samordnade resan vilket också var lyckat, två som kan dela på körtiden samt reskostnaden.
 
Bara att ladda muttermaskinen och se glad ut! Jag fixade monteringen själv på en dag, det borde ni också! :)
 
Japp, det gick kanon. Tack för turen Dalpilen. Portarna står i garaget och portmonteringstörstsläckartillbehören står på kylning. Pschttt....

Just nu håller jag på att ringa runt till lackfirmor i närheten för att få pris på lackering av portarna. Än så länge inget bra pris.
Någon där ute som har något lackeringstips?
I "värsta" fall så får portarna vara vita.
 
Tack själv. Hoppas det gick bra att köra sista biten hem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.