Nissens
Allt ser felaktigt ut, plåtarbetet är undermåligt, snickeriet är undermåligt, takpannorna ser ut att ligga lite högt på nedersta läkten. Dessutom är målningen undermålig, det är inte grundmålat, och dessutom verar allt ändträ omålat…

Inget rätt med andra ord…

Gissar att du anlitade de billigaste möjliga som gick att hitta?
 
  • Gilla
solofss2 och 1 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Ja som sagt där är massor av fel, med eller utan intag av sinnesförändrande substanser, men jag ska förklara varför jag misstänker antingen sådana eller möjligen akut anfall av sinnesförvirring.

* Plåten ligger omlott åt fel håll, som @J Vos skrev.
[bild]
* Panelen ligger hipp som happ och huller om buller. Fult som stryk samt risk för fuktinträngning, särskilt vid pilarna.
[bild]

* Om det är som @trojlee säger, att de använt gipsskruv, kommer dessa att rosta sönder. Innan de gör det får du dessutom många år med bruna ränder utefter väggarna i takt med att regn och rusk spolar med sig ytrosten från dem (fråga mig inte hur jag vet det 😬😬)

* Näst sista bilden hoppas jag visar en takfotsventilation? Där ska det dock sitta musnät. Annars vete17 vad det är för glipa.

* Vad har de klippt plåten med här, kökssax eller? Ser ut som när man hade pappslöjd på lågstadiet. Eller ritade sinuskurvor på gymnasiet.
[bild]
* Vad är det här?? Tejp?? Exakt vilken funktion fyller den? Och vad finna bakom/under?
[bild]
* Vad är det här en gång till???? Hur svårt är det att få ihop två plåtbitar? Finns det fler skarvar som ser ut sådär?
[bild]

Att målarfärgen tydligen tagit slut för dem innan arbetet gjort det lämnar jag därhän, orkar knappt säga det.

Göromgörrätt.
Den översta ”plåten” måste väl vara pappen!
 
  • Gilla
duell och 7 till
  • Laddar…
V Vispen123 skrev:
Hej!

Tack så mycket för input, det uppskattas!

Då var det lite som jag själv tyckte att så här ska det verkligen inte se ut.

På frågan om det är klart så är all panel ej klar och detta var första sidan som de lagt panel under hängrännorna idag och förstår inte själv hur man kan tro att panelerna ska ligga såhär över varandra.

Takläggarna har varit riktigt duktiga men de är borta sen ett tag sedan och nu är det andra snickare där som fixar med panelen men ligger under samma byggare som jag använt för taket.

Har bett dem att åtgärda allt och att de får steppa upp, fattar inte själv hur han tänkte att det är OK att ha det såhär.

Återkommer med fler foton framöver!
Hoppas att du inte har betalat för det. Ge honom en toffla i r-ven. Han är ingen snickare.
 
  • Gilla
Utter6300 och 1 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Ja som sagt där är massor av fel, med eller utan intag av sinnesförändrande substanser, men jag ska förklara varför jag misstänker antingen sådana eller möjligen akut anfall av sinnesförvirring.

* Plåten ligger omlott åt fel håll, som @J Vos skrev.
[bild]
* Panelen ligger hipp som happ och huller om buller. Fult som stryk samt risk för fuktinträngning, särskilt vid pilarna.
[bild]

* Om det är som @trojlee säger, att de använt gipsskruv, kommer dessa att rosta sönder. Innan de gör det får du dessutom många år med bruna ränder utefter väggarna i takt med att regn och rusk spolar med sig ytrosten från dem (fråga mig inte hur jag vet det 😬😬)

* Näst sista bilden hoppas jag visar en takfotsventilation? Där ska det dock sitta musnät. Annars vete17 vad det är för glipa.

* Vad har de klippt plåten med här, kökssax eller? Ser ut som när man hade pappslöjd på lågstadiet. Eller ritade sinuskurvor på gymnasiet.
[bild]
* Vad är det här?? Tejp?? Exakt vilken funktion fyller den? Och vad finna bakom/under?
[bild]
* Vad är det här en gång till???? Hur svårt är det att få ihop två plåtbitar? Finns det fler skarvar som ser ut sådär?
[bild]

Att målarfärgen tydligen tagit slut för dem innan arbetet gjort det lämnar jag därhän, orkar knappt säga det.

Göromgörrätt.
Tittar du noga på bilderna så kan du se att det är papp/duk som dom klamrat ner på fasaden. Det är endast plåt som syns nederst på det som ska bli "vindskivan"..
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
P Patric1990 skrev:
Tittar du noga på bilderna så kan du se att det är papp/duk som dom klamrat ner på fasaden. Det är endast plåt som syns nederst på det som ska bli "vindskivan"..
Ja det får vi sannerligen hoppas att det är. Svårt att se på min mobil.
 
Vesivek?
 
ricebridge ricebridge skrev:
Ja det får vi sannerligen hoppas att det är. Svårt att se på min mobil.
Det stämmer som Patric1990 skriver
 
Har nu efter att jag ifrågasatt en del moment i vårt takbyte bland annat att det saknas takfotsbrädor och lite andra grejer ni nämnt m.m. Fått denna AMA skickad till mig hänvisning sida 4 bild längst ned till höger.

Tror detta AMA har med plåttak att göra eller som jag fattar det? Jag har ju betongpannor.

http://static.byggtjanst.se/amadocs/any_2-15_32-41.pdf
 
Nissens Nissens skrev:
Allt ser felaktigt ut, plåtarbetet är undermåligt, snickeriet är undermåligt, takpannorna ser ut att ligga lite högt på nedersta läkten. Dessutom är målningen undermålig, det är inte grundmålat, och dessutom verar allt ändträ omålat…

Inget rätt med andra ord…

Gissar att du anlitade de billigaste möjliga som gick att hitta?
Hej, jag tog in flera offerter och alla låg i ungefär samma prisklass.
Valde den jag kände vi kom överens med bäst.
Har påpekat ungefär allt du skrivit om till snickaren men fått en AMA14 skickad till mig nu dock känns denna väl för plåttak
http://static.byggtjanst.se/amadocs/any_2-15_32-41.pdf
 
  • Gilla
Lgströ och 1 till
  • Laddar…
Nissens
V Vispen123 skrev:
Hej, jag tog in flera offerter och alla låg i ungefär samma prisklass.
Valde den jag kände vi kom överens med bäst.
Har påpekat ungefär allt du skrivit om till snickaren men fått en AMA14 skickad till mig nu dock känns denna väl för plåttak
[länk]
Ok, då har du haft otur… men det där dokumentet ändrar ju ingenting.
 
Att de överhuvudtaget försöker försvara det vi ser på bilderna (om det nu är så) skulle jag ta som extremt illavarslande. Det enda alternativet de har är att pudla direkt och skylla på någon lärling eller dylikt.
 
  • Gilla
katho75
  • Laddar…
Sida 36 gäller betongpannor, de saknas fotplåt (skyddsplåtarna) på ditt tak, vilket en seriös firma med kompetens hade monterat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.