Felde skrev:
...Har du några tips på bra sidor att handla från i Tyskland?
Njae...egentligen inte.

Jag brukar göra som så att när det är dags att handla så gör jag på samma sätt som när man handlar i Sverige.
Googlar, googlar och googlar. Det kostar några timmar men sparpotentialen är hög.

Tyska eBay är ett bra komplement - många företag gör sig synliga via eBay.
Det finns ett flertal prisrobotar (som idealo.de i länken ovan) som man springer på när man söker runt. Bra sätt att komma vidare.

När man väl hittar återförsäljare som har stort sortiment och som man tycker verkar bra kan man gå vidare på deras hemsidor. Det är inte alla produkter som dyker upp när man söker utan man kan se det som ett bra sätt att hitta återförsäljare.

Jag brukar sedan e-posta återförsäljarna med lite frågor, får jag ett snabbt och bra bemötande betraktar jag dem som seriösa.

Jag bedömer riskerna som mycket små då jag inte tror att svindlare väljer just den här typen av produkter för sin verksamhet... ;)
 
Det bästa med hällen är storleken, sen är den tystare än andra hällar vi kommit i kontakt med. Den har inte så många funktioner men de är lättanvända (timer och knapplås). Sen finns det ju massor med fördelar med induktion men de antar jag att du redan känner til.
 
tack för tipsen!

och ja, det är väl så kan jag tänka.... har generellt inga problem att handla över nätet, varken i Sverige eller utomlands. Men har enbart gjort det till värde upp till några tusenlappar. Här snackar vi ju betydligt mer pengar vilket gör det lite svårare... Men skall ta tillvara på ditt råd och testa, minsa jag kan göra är ju att begära in en offert och se vad man hamnar på :)
 
Jan_Martin - tystare är bra, det gillar vi! Frågan är om andra hällar har så många fler funktioner. Gillar tanken på flexdelen helt klart....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.