Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nästa gång tar du med en vitesklausul för sent färdigställande, typ 5% av totalen per vecka eller så. Nu har du förmodligen ingen rätt att kräva avdrag, men du kan ju snällt fråga. Eller kanske kompensation med något annat du behöver hjälp med samtidigt?
Jag upptäckte att de har missat att spåra ur för elrör/kablarna så elen blir utanpåliggande. Det blir inte så snyggt som jag hoppades. Men nu törs jag inte be dem göra om och göra rätt, för då tar det väl en månad till ...
 
H
T TuVu skrev:
Det känns lite som att man sitter i klorna på hantverkarna, för det är svårt att få någon väletablerad firma att ta sig an ett litet badrum. Jag fick ringa runt till flera innan jag fick napp. Frågan är om någon firma skulle vilja skriva in en vitesklausul i avtalet? Fast å andra sidan vill ju inte heller jag sitta med merkostnader för att renoveringen drar ut på tiden.
Det är vanligt att man skriver in det, det är ju också upp till företaget att tala om vilket datum som de beräknar att arbetet ska vara klart. Då kan du välja att acceptera datumet eller inte.
 
H
T TuVu skrev:
Jag upptäckte att de har missat att spåra ur för elrör/kablarna så elen blir utanpåliggande. Det blir inte så snyggt som jag hoppades. Men nu törs jag inte be dem göra om och göra rätt, för då tar det väl en månad till ...
Låt dem göra rätt! Acceptera det inte det kommer inte att ta längre tid. Ta ett samtal med dem och skriv ett avtal när det ska vara färdigställt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.