Peran skrev:
Tack!

Fler än Said som har bra erfarenheter av milwaukee tigersågar?

Någon som testat någon av Flex tigersågar?

/Peran
både flex och milwaukee är rena proffsgrejjor.
flexarna är oftast lättare

jag skulle nog köpa en makitatiger
duger till det mesta och är hyfsat tålig
 
Köpte en på skoj från överskottsbolaget för en tiondel av vad en Metabo kostar. Klarar kanske inte dagligt användande men 3" plankvägg och räls klarar den utan större problem.
 
Kung?

Hilti såklart!
Längtar efter att få såga sönder oljetanken....
 
yson skrev:
Längtar efter att få såga sönder oljetanken....
...tala gärna om för oss, hur roligt det var, när du är färdig. ;) ;D
 

Jag har hört att Hilti är mest snack och att det är
dyra grejer i förhållande till vad man får.

***Duckar och springer fort som f*n!***

?


/P.
 
Peran skrev:
***Duckar och springer fort som f*n!***
;D ;D ;D
 
Peran skrev:
Jag har hört att Hilti är mest snack och att det är
dyra grejer i förhållande till vad man får.

***Duckar och springer fort som f*n!***

?


/P.
Jag hade ju alldrig köpt hiltigrejor nya, utan verktygen köpte jag beg.
Men jag kan lova dig, man får vad man betalar för. (nypriset räknat då)
Borrhammaren jag har (TE 5) är verkligen "state of the art". som ett exempel sitter det inbyggd dammsugare i den, och det kan vara väldigt smidigt så man slipper ta fram det härket varje gång man skall borra ett hål.
Hör med en byggfirma eller elektriker och fråga vad de tycker.
Håller förmodligen i många många år till.
 
Har en Makita tigersåg utan någon pendling och är hur nöjd som helst med den.

Grannen sågade ner hela sitt garage med en grön Bosch så den funkar nog också ;)
 
Hej!

De e helt klart att en De Walt räcker till de ändamål som du har räcknat upp och pendel är bara onödigt om du inte skall köra i extremt tjocka träbjälkar 8"-10" eller liknande. Flex maskinen är inget för dig utan jag tycker att du skall satsa på en DW eller om du vill lägga ner lite mer pengar ta en Hitachi men då med pendel!

Däremot skall du satsa lite på riktiga sågblad som kommer att hjälpa till att förbättra prestandan!!!
 
Dom billiga sågarna som säljs på Claes Olsson o Jula o liknande företag. Är det skräp eller räcker dom för amatörbruk till en stor renovering av ett plankhus. där diverse plankväggar och rörstammar skall sågas ner. Såg en Ryobo heter dom så på Fredells för 499 kr. Det låter som reapris.
 
Jag har kört både med Flex och Hitachi 230V maskiner, och en DeWalt 18V
Alla tre har hållt för dom jobben ja har kört med dom.
Man kan tycka att en tiger på batteri känns som dött lopp, men den orkar otroligt mycket på en laddning och det är två batterier till maskinen, och eftersom jag även har en 18V DeWalt slagborr med två batterier så har jag sammanlagt fyra batterier och två snabbladdare. Håller gott samma tempo som en nätansluten maskin.
Måste även hålla med yson om TE 5;an , tror aldrig jag har lyckats gå bet med den maskinen. Dock blev hålsågen skrot , men man får skylla sig själv lite ibland :D
 
Håller med marten70, lägg pengarna på bra blad.

( Har använd skit blad och bra blad och det är en enorm skillnad, har både en Milwaukee och en billighets såg från jula och det är bladen som gör skillnad tykcer jag ...)
 
Om du tror att du ska såga väldigt mycket i mjukt material, tex plankväggar, då kommer du uppskatta en såg med pendling. Avverkning i en helt annan klass än hos sågar utan pendling.

Makitas sågar var iaf tidigare i år de mest prisvärda med pendling. Finns ett par olika modeller. Nu tror jag att även bosch har en blå med pendling, men den är antagligen dyrare.
 
Jag gick på den här efter lite tips här på forumet - Än så länge en mycket bra maskin efter att min DeWalt kastat in handduken totalt. Raset på den maskinen när kullagret på axeln ger upp samt att bladhållaren trilskat en tid efter bara drygt 2 år gör att jag inte väljer DeWalt igen.
Enda fördelen som jag nu ser med DeWalt maskinen var att man kunde sätta bladet i 90 grader direkt i sågen - Ganska tacksamt i vissa lägen.

Makitan är robust, kraftig och än så länge är jag som sagt mycket nöjd:

http://www.axminster.co.uk/makita-jr3070ct-reciprocating-saw-with-avt-prod480385/
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.