Jag har här en offert på komplett installation av pool med betongstomme inklusive schakt, fyllnadsmassor, bortforsling, gjutning, betong och installation av pool och all utrustning för 73tkr inkl moms. Detta är från en "dyr" poolleverantör som jobbar i samarbete med en markentreprenör.

Området upfattar jag som ca samma kostnadsnivå som sthlm.

Vill du ha den på mail kan du skicka mig ett pm.
 
En kommentar till, är det inte så att enligt KTJL är det väl vad kundens ord som gäller framför leverantörens vad gäller muntliga avtal?

Dessutom, att de fakturerar er för massor som inte fysiskt möjligen skulle kunna komma från/till er tomt skulle väl i detta fall vara underlag för en anmälan om bedrägeri?

Mvh D
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
wittsjo skrev:
Jag har här en offert på komplett installation av pool med betongstomme inklusive schakt, fyllnadsmassor, bortforsling, gjutning, betong och installation av pool och all utrustning för 73tkr inkl moms. Detta är från en "dyr" poolleverantör som jobbar i samarbete med en markentreprenör.

Området upfattar jag som ca samma kostnadsnivå som sthlm.

Vill du ha den på mail kan du skicka mig ett pm.
.....då är det inte utan att man undrar vad du får betala från "resten". Låter lite för billigt....
 
Ja, det är ju inte utan att man känner sig mer och mer blåst ju fler kommentarer ma läser.... Intressant att du tar upp gränsen till bedrägeri, jag tror som du! Det som förundrar mig är att de inte accepterat vårt förslag till överenskommelse (vilket jag är tacksam för då jag inser att även det skulle innebära ett helvetiskt överpris). De måste verkligen vara säkra på sin sak om de väljer att dra oss inför rätta för att få sin faktura betalad, både på att inte förlora ekonomiskt och på att inget av det de pysslat med gränsar till lagbrott....jag skulle inte vara lika säker!
 
MathiasS skrev:
.....då är det inte utan att man undrar vad du får betala från "resten". Låter lite för billigt....
"resten" dvs själva poolen och den utrusningen går på ca 260tkr inkl automatiskt överdrag för strax över 100tkr, saltklorinator, uv-lampa, titan vvxl, liner osv...


Allt från en av de största svenska poolfirmornas lokala kontor/firma i SV skåne.
 
Grattis! Skulle säga att du gör en riktigt juste affär både vad gäller jobbet och materialet! Kul!

I dag fick vi ett brev från deras jurist, det blir rättegång som det verkar. Ska bli intressant att se vad man juridiskt anser att vi ska betala för det här kalaset....
 
Jag känner ingen glädje när jag läser om vad som händer er. Minst sagt för djävligt. Hoppas att ni får bättre genomslag i rättegång och att ni hittat en bra jurist till att bistå er.
Uppdatera gärna om hur det går.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
När jag grävde ett hål för en 6*3 glasfiberkopp för några år sedan så var grävaren där en förmiddag och någon timme efter lunch. Massorna togs bort med traktor som jag skaffade.

Återfyllde runt koppen gjorde han på någon timme, kanske 2 kommer inte ihåg. Tror han tog 2 000 för att gräva upp hålet, och 600 kr för att fylla igen. Det var så lite att jag kommer ihåg att jag gav honom 500 kr extra och ett 6 pack starköl för att jag tyckte det var för lite. Jag tycker alltid lite synd om duktiga människor som inte våga ta betalt. Men så bor jag också i en håla långt från Stockholm =)

Det där kommer gå fint i tingsrätten, det sitter vanliga människor och dömer.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Tack! Så skönt att du tror det kommer att gå fint! Jag hoppas du har rätt! Men det är klart, varje person som hör den här historien baxnar. På ett sätt är det skönt att de har tagit i så ända in i väggen att det inte kan råda något som helst tvivel om prisets skälighet.
 
Skulle det inte kunna vara läge i detta fall att hämta in lite offerter på samma jobb som ni har fått utfört. Ni har ingen bekant som sitter med en liknande tomt som er, som ni kan be att ta in offerter. Borde vara tydligt att se vad som sedan utgör ett överpris...
 
Ja... Jag har en offert från en som sen inte fick jobbet. Frågan är dock vilka incitament en grävare har att lämna offert på ett jobb som redan är utfört.... Det jag skulle behöva är ju någon som, ev. Mot viss betalning, beräknar kostnaden för samma jobb. En oberoende sakkunnig. Tänker att när jag anlitar advokat (avvaktar klartecken från försäkringsbolaget) kanske hen anlitar en sådan. Vinner vi blir det på Markgruppen Stockholms bekostnad. Eller RBG Schakt, som vi egentligen anlitade för jobbet men som utan att vi godtagit det fört över hela projektet till ett nystartat företag. Om inte någon här har en firma som skulle vilja lämna offert för att hjälpa oss förstås ::)
 
ingen pool, men... vi betalade 130' efter rot (42') för en grund på 50 kvm, schaktning, makadam, paddning, gjutning, murning. låter helt ofattbart dyrt!
 
  • Gilla
Sanna L
  • Laddar…
Ni som följt tråden om vårt bygge utfört av Markgruppen Stockholm AB:s kanske är nyfikna på hur det framskrider. Ett år senare har företaget nu bestämt sig för att skicka en stämning i tingsrätten. Att de inte har mycket att komma med i rätten är vi tämligen säkra på men det är ju irriterande, jobbigt och stressande att detta dras upp igen.
 
  • Gilla
Peter Öjergren
  • Laddar…
S
Sanna L skrev:
processen är i gång, ni som är intresserade kan läsa mer på:

[länk]
Lycka till! I en fullständigt logisk värld så har ni ju vunnit till 100%. Men i ett land där våldtäktsmän frikänns för att de trodde att tjejen sov, så känner jag att man aldrig kan ta något för givet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.