Nu har jag bytat alla elektrolyt kondensatorerna på innerdelens kretskort utan resultat,kollade med ahlsell
men han trodde inte att det fanns fler reservkort att få tag på.Jag hade fel att jag behövde doppa innertempgivaren i kallt vatten för att reläet skulle dra,det dra av sig själv var femte minut i 5 sekunder och då skickar den 220v ut till utedelen och det slutar blinka,annars är det inte mer 14 volt på trådarna ut ,sen en annan fråga är det nån som har koll på vad dom sista bokstäverna i beteckningen står för den jag har heter 93 EHFP kan det vara samma kretskort i en som heter 93 EHN i slutet det är samma effekt på båda.jag glömde att säga
att jag kollat att jag har både 12v o 5v på kortet.
 
Efter många timmar felsökning och kört pumpen i testläge kom jag fram till att felet ligger i utedelen
så av med kretskortet och efter lite felsökning hittade jag den lilla transformator som ger elektronikspänningarna
hade ett annat gammalt kretskort där det satt en lika trafo fast med samma fel som min tråden på primär lindningen var avbränd med det var en liten bit av tråden kvar så det gick att löda ihop bytade swihtregulatorn och skydds dioden samt lite av elektrolyterna på matningspänningarna sen hoppade pumpen igång igen och var väl igång en vecka utan problem,när jag sen skulle satte upp värmen från 23 till 25 så la pumpen av igen,körde självtest som gav fel E10 DC-kompressor drivkrets fel nu har jag bytat drivkrets och nu händer följande när utedelen startar upp går fläkten igång men kompressorn rycker till 3-4 gånger innan den startar sen går den tyst och fint som tidigare men detta händer vid varje start så nåt är fortfarande inte som det skall frågan om det är kompressorn eller det är för högt tryck någonstans så den har svårt för att komma igång
är det någon som haft nåt liknade.
 
Hej igen
Har fortfarande problem med min Sanyo krv93 ,när den väl går ger den 45.50 grader värme i utblåset på full effekt och drar ca 5-6 A men det är i starten som den har svårt för att komma igång och det händer ofta när den behöver avfrosta ( fyrvägsventilen har jag kollat fungerar som den vore ny ) ligger utetempen runt noll och ingen avfrostning går den utan att stanna och då händer det inte att den lägger av helt.Hade det inte varit så lång väntetid på att få en ny pump installerad hade den åkt ut direkt. Så i detta läge söker jag efter ett beg.kretskort så är det någon som har eller vet någon som skrotat sin SANYO 93 köper jag gärna kretskorten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.