Den här har jag installerat och kör utan problem - Hypericum 3.1 v1.26
 
Redigerat:
Ok, då är det ingen som testat 2.21 på 796E (2015).
Jag mailade supporten, får se va de svarar.
 
Fredrik Levin skrev:
Ok, då är det ingen som testat 2.21 på 796E (2015).
Jag mailade supporten, får se va de svarar.
Det är bara att gå in här
https://www.worxlandroid.com/sv-SE/software-update
och se vilken som är senaste FW till just din modell!
 
Hej, har en worx landroid wg790e.1 som stannar så fort den kör på ett hinder. Displayen säger: hjul mot block. Någon som känner igen detta? Med vänlig hälsning, Anders
 
anderssose skrev:
Hej, har en worx landroid wg790e.1 som stannar så fort den kör på ett hinder. Displayen säger: hjul mot block. Någon som känner igen detta? Med vänlig hälsning, Anders
Stannar den omedelbart eller står den och tuggar en stund och spinner ner hjulen i gräsmattan?
I det senare fallet kan det var något (i vårt fall en sten) som hamnat innanför ytterskalet och gör att sensorn som ska tala om att den kört på något inte kan göra sitt jobb.
 
Hej! Funderar på en worx landroid L2000.
Hur nöjda är ni med dessa klippare egentligen?? Försöker hitta en anledning till att köpa en husqvarna för dubbla priset men finner ingen :p
 
Ruuuben skrev:
Hej! Funderar på en worx landroid L2000.
Hur nöjda är ni med dessa klippare egentligen?? Försöker hitta en anledning till att köpa en husqvarna för dubbla priset men finner ingen :p
Ingen aning vad L2000 skulle vara för modell. Kolla mera noga på modellnumret och återkom, finns säkert folk med erfarenheter av den modell du tänker på. Observera även att vi är inne på årsmodell 2016 av de nyare modellerna som finns att köpa i handeln och att det i så fall kanske är i 2016-tråden du ska ställa din fråga.
 
Redigerat:
Ruuuben skrev:
Hej! Funderar på en worx landroid L2000.
Hur nöjda är ni med dessa klippare egentligen?? Försöker hitta en anledning till att köpa en husqvarna för dubbla priset men finner ingen :p
Det finns massor av anledningar att köpa HQ i stället, bara du själv kan bedöma huruvida någon av dessa anledningar motiverar den kraftiga prisskillnaden för dig personligen. Kort sagt så får du högre driftsäkerhet och en massa funktioner och inställningsmöjligheter som Worx saknar, men det är ju inte alls säkert att dessa gör någon betydande skillnad för dig, med avseende på hur din gräsmatta ser ut och hur du vill att maskinen ska arbeta.
 
  • Gilla
mg765
  • Laddar…
Jag har en Worx L från förra året. Jag kommer uppgradera till en HQ till nästa år. Detta pga att Worx inte är driftssäker nog då vi har den på vårt landställe. Har du den hemma på villatomten och har möjlighet att sparka igång den en gång i veckan så duger säkert Worxen för dig.


Ruuuben skrev:
Hej! Funderar på en worx landroid L2000.
Hur nöjda är ni med dessa klippare egentligen?? Försöker hitta en anledning till att köpa en husqvarna för dubbla priset men finner ingen :p
 
tommpi skrev:
Jag har en Worx L från förra året. Jag kommer uppgradera till en HQ till nästa år. Detta pga att Worx inte är driftssäker nog då vi har den på vårt landställe. Har du den hemma på villatomten och har möjlighet att sparka igång den en gång i veckan så duger säkert Worxen för dig.
Svärmor har den lilla wifi-modellen WG796E från 2015, den har fungerat utmärkt och håller hennes 1200 kvadrat gräsmatta i ordning utan problem. Kanske är de mindre modellerna bättre vad vet jag. Själv har en liknande WG790E.1 från i år, ingen wifi och en smula lägre specad vad gäller areal men den har stenkoll på min 500 kvadrat gräsmatta.

Så det finns nog litet olika uppfattningar.

Kan ju säga att jag inte blir särskilt imponerad av tex Gardenas stolpiga beteende i en jämförelse för några år sedan, ser nästan löjligt ut om man är van vid hur smidigt Worx arbetar. Möjligt att de bättrat på detta senaste åren och/eller att koncernens andra märke beter sig snyggare.

https://www.youtube.com/watch?v=4bCuq9fUm2Y
 
För det första så är det där en reklamfilm från Worx. Den finns översatt till minst fem olika språk på Youtube. Den visar ett helt annat resultat än alla oberoende jämförelser.

För det andra, är det viktigaste hur resultatet ser ut, eller att det ser "snyggt" ut när klipparen kör? Gardena ger bevisligen ett klippresultat i toppklass - enligt alla tester utom just Worx egen video.
 
Mycket möjligt att det finns en bias i denna filmsnutt precis som man sett bias i andra filmsnuttar som figurerat.

Vad jag vet med säkerhet är att man tenderar att framhålla sk "problem" med Worx-klippare även i relativt nya tester som jag inte alls känner igen från min erfarenhet av två exemplar, WG796E (2015) och WG790E.1 (2016). Aldrig att vi upplevt att någon av dessa rymt från klippområdet, detta tycks vara åtgärdat sedan länge.

Nej var och en väljer vad man vill tro på och varför, jag har ingen åsikt om detta. Men att det finns olika uppfattningar om tillförlitligheten och effektiviteten i olika klipprobotar är helt klart och även väldigt tydligt att man måste vara kritisk mot de tester som presenteras även i den påstått "oberoende" genren.

En sak kan jag hålla med om vad gäller klippare som måste använda begränsningskabeln för att ta sig tillbaka till laddstationen: det finns en tendens att det blir spår i kanten av gräsmattan, beroende på fuktighet, väder, frekvens. Går att minimera detta om man tycker det är ett bekymmer.

__
Minimera spår i ytterkanterna: delvis en fråga om klipparens beteende, den får inte köra alltför rakt och likformigt vid hemgång (firmware styr detta beteende). Delvis en fråga om att välja klipptider när gräsmattan med hyfsad sannolikhet är relativt torr.
 
Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Harald Blåtumme skrev:
Kan ju säga att jag inte blir särskilt imponerad av tex Gardenas stolpiga beteende i en jämförelse för några år sedan, ser nästan löjligt ut om man är van vid hur smidigt Worx arbetar. Möjligt att de bättrat på detta senaste åren och/eller att koncernens andra märke beter sig snyggare.

[länk]
Ojoj, det var inget bra exempel på ett seriöst test du visar:D, det här testet är ju så partiskt att det är pinsamt vilket är konstaterat flera gånger innan. Kolla säkerhetstestet där han rycker upp gardenan så fort han kan medans han lyfter worxen betydligt långsammare med en liten men ändå tydlig paus för att knivarna ska hinna stanna.:thumbdown:

Har själv möjlighet att jämföra ingående mellan min HQ och föräldrarnas worx.
Deras worx klipper en liten fykantig plätt och stannar flera gånger i veckan av olika anledningar medans min HQ klipper en komplex trädgård på ca 1400 kvm och stannar aldrig på en hel säsong.
Det ÄR klasskillnad och det vore väl konstigt annars med det försprånget HQ har, det är ingen kritik mot worx;)

Det som flera framhäver som worx fördel, att den går fort, vänder fort mm. är efter vad jag sett också det som ger den lite sämre driftsäkerhet. Om den rörde sig lite lugnare hade den nog inte halkat förbi slingan lika ofta eller stannat av okänd anledning.
Annars är klippresultatet mycket bra och den är föredömligt tyst.
 
Redigerat:
Måste bara säga att jag kört min Worx hela sommaren utan ett enda stopp under klippning.
Den har stannat ett par gånger i laddstationen men det är fixat i nyare programvara.
Efter uppdateringen har den inte stannat.
 
Jag har två stora "öar" på min tomt vilka ställer till problem. Om den hittar en av öarna när den ska åka hem fastnar den på den och kör runt tills den ger upp. Jag har testat ett par gånger i sist konstaterade jag att den körda fem varv innan den till slut gav upp. Det verkar som att den får problem när öarna är för stora, i varje fall min har det problemet. Är det någon som har någon idé vad jag kan göra, tacksam för tips. Kan man t. ex. dra kabeln som går runt ön på något smart sätt som gör så att den hittar den yttre gränskabeln lättare?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.