Knäpp tråd. Noll fokus. Titta vad jag gjort, typ...
 
  • Gilla
Schäfer och 1 till
  • Laddar…
A
M MaxBackstrom skrev:
Knäpp tråd. Noll fokus. Titta vad jag gjort, typ...
som alla trådar utan undantag på byggahus
 
  • Gilla
Fulkemisten
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Grattis, du hamnar permanent på ignore-listan. Varför ska man lägga tid på att hjälpa dig med råd i fortsättningen?
Vargen kommer!!!
 
  • Gilla
Cessal
  • Laddar…
😊 Hade räknat med x antal sådana där oavsett vem som gjort det, hade retat mig på vissa.. inte ens sett andra.. men accepterat att inget är helt perfekt i världen - varken människor, deras arbeten.. eller kunskaper!

Livet är en kompromiss.. full av misstag och lärdomar!

(även bland byggahus-medlemmarna.. 🤓)
 
H Hybro skrev:
Är det nåt att bry sig om?
Det tycker inte jag.

Förefaller bli dyrt.
Tid för reklamation överskriden med råge.

Således ett nytt jobb.

Restid.
Plocka bort kakelskivan.
Hitta rätt färg på fogmassa.
Fästa skivan och låta härda.
Foga.
Kontrollera jobbet.

6 timmars jobb.




[bild]
Hej
Var är det din sambo ser som inte jag ser på ditt foto??
 
H Hybro skrev:
I verkligheten är det som så att käringen är helt nöjd med hela kaklingen.... Det var jag som var missnöjd med mitt eget hobbyjobb.

Men det kunde jag ju inte skriva från början, eller hur?
[bild][bild]
Du har för stora förväntningar på dig själv. Du skulle se den kakling jag gjorde. Jättefin men inte så fin som jag ville. Har kommit över det. Nu kallar jag det för rustikt
Det verkar som om många numera inte kan tänka sig att bo i ett hus som någon annan bott i tidigare. Ett "begagnat" hus. Vad ska vi göra med alla överblivna hus med "hotellkänsla" när förra ägaren bygger nytt? 😀
 
Ni får glädja er att ni har det så fantastiskt bra att detta uppfattas som ett problem!
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
oshu oshu skrev:
De med diagnos är de som bryr sig minst. Det är de utan diagnos, men som borde blivit utredda, som inte alltid funkar så väl i samhället (eller i badrummet).
Hmm o jag med adhd o aspberger hade retat ihjäl mig
 
  • Gilla
  • Haha
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
N NOP skrev:
Du har för stora förväntningar på dig själv. Du skulle se den kakling jag gjorde. Jättefin men inte så fin som jag ville. Har kommit över det. Nu kallar jag det för rustikt
Det verkar som om många numera inte kan tänka sig att bo i ett hus som någon annan bott i tidigare. Ett "begagnat" hus. Vad ska vi göra med alla överblivna hus med "hotellkänsla" när förra ägaren bygger nytt? 😀
Ja, just begagnat.
Köks- och diskbänkskivor sedan huset byggdes hade väggbeklädnad av en hafsigt inskuren väggmatta, typ blommigt kakel. Trasig, sprucken och kant i kant med disbänksplåtens bakre kant.
Lätt brandskadat av ett stearinljus mm.

Inte ens vandrarhemsstandard.
 
H Hybro skrev:
Ja, just begagnat.
Köks- och diskbänkskivor sedan huset byggdes hade väggbeklädnad av en hafsigt inskuren väggmatta, typ blommigt kakel. Trasig, sprucken och kant i kant med disbänksplåtens bakre kant.
Lätt brandskadat av ett stearinljus mm.

Inte ens vandrarhemsstandard.
Bör ju ha påverkat inköpspriset positivt…

Att många väljer att renovera sina nyinköpta ”begagnade hus” handlar ju inte alltid om någon slags snobbighet så att det finns vissa renoveringsbehov är ju ibland positivt för köparen. Man kan ju gilla både huset och läget och välja att köpa trots att insidan kanske ser för jävlig ut; utan att vara alltför skitnödig.

Troligen bor många i hus för att de kunnat köpa ett renoveringsobjekt som efterhand uppgraderats.
//Ronnie
 
A
H Hybro skrev:
Ja, just begagnat.
Köks- och diskbänkskivor sedan huset byggdes hade väggbeklädnad av en hafsigt inskuren väggmatta, typ blommigt kakel. Trasig, sprucken och kant i kant med disbänksplåtens bakre kant.
Lätt brandskadat av ett stearinljus mm.

Inte ens vandrarhemsstandard.
men KULT!
 
D Daniel Kron skrev:
Hade inte brytt mig det minsta.
Nej, men du kan vara säker på att besiktningsmannen drar av en lämplig summa vid värderingen när man ska sälja. Jag skulle byta direkt, tar sammanlagt högt två timmar (medan hustrun sover).
 
D Dr Benz skrev:
Tack vad snällt.

Det behövs ingen utbildning för att förstå varför det har blivit en explosion av diagnoser.
Ett diplom säger bara att du kan ta till dig en viss mängd information inte att du kan dra korrekta slutsatser.

Jag lyssnar på dem som är vettiga. Oavsett utbildning eller ej. Med vanligt hyfs och vett kommer man långt.
Men utbildning spelar väl ändå en avgörande roll ??
Om du skulle operera blindtarmen och fick välja på en kirurg och någon "vettig" människa som läst mycket om det och dragit "rätt slutsatser" så hade du väl alla gånger valt kirurgen oavsett hur "vettig" den andre verkade eller??
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Men utbildning spelar väl ändå en avgörande roll ??
Om du skulle operera blindtarmen och fick välja på en kirurg och någon "vettig" människa som läst mycket om det och dragit "rätt slutsatser" så hade du väl alla gånger valt kirurgen oavsett hur "vettig" den andre verkade eller??
Självklart spelar det roll. Jag menar bara att det inte är en hundraprocentig garanti för att det blir bra.

Lustigt att du väljer just blindtarmen.

När jag var 5 hade jag extrem värk i magen. Min föräldrar som jobbar inom sjukvården ”missade” detta. Första operationen som lämnade ett snitt på ca 10-15 cm på magen missade detta också.

En månad senare får jag ett litet snitt och blindtarmen bortopererad efter att den var nära att spricka. Det gick bra till slut..

Jag har fullt förtroende för vården för den fungerar över lag väldigt bra. T ex hur mina barn blivit hanterade och mottagna.

Det jag vill komma till är att man har inte alltid rätt för att man har en utbildning. Precis som man inte alltid har fel bara för att man saknar dito.
 
D Dr Benz skrev:
Självklart spelar det roll. Jag menar bara att det inte är en hundraprocentig garanti för att det blir bra.

Lustigt att du väljer just blindtarmen.

När jag var 5 hade jag extrem värk i magen. Min föräldrar som jobbar inom sjukvården ”missade” detta. Första operationen som lämnade ett snitt på ca 10-15 cm på magen missade detta också.

En månad senare får jag ett litet snitt och blindtarmen bortopererad efter att den var nära att spricka. Det gick bra till slut..

Jag har fullt förtroende för vården för den fungerar över lag väldigt bra. T ex hur mina barn blivit hanterade och mottagna.

Det jag vill komma till är att man har inte alltid rätt för att man har en utbildning. Precis som man inte alltid har fel bara för att man saknar dito.
I många lägen håller jag med dig, men just kirurgi är kanske inte det bästa exemplet. En kirurg kan absolut göra en mindre bra blindtarmsoperation, men en ”vettig människa” som försöker, kommer garanterat att göra det klart sämre. GW persson brukar ligga i topp bland de personer som svenskar har störst förtroende för, men tveksamt om jag skulle låta honom ta fram skalpellen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.