Det är lurt att inte TS har en ända kommentar till alla spekulationer
 
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Skumpe
P Plåtis22 skrev:
Det är lurt att inte TS har en ända kommentar till alla spekulationer
Ja och det är väl ändå det som är minst lurt i den här tråden
 
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Konstigaste trådstart jag läst på byggahus. Med det sagt finns det ju några att välja på.
 
  • Gilla
  • Haha
BjörnbärsBjörn och 4 till
  • Laddar…
P Plåtis22 skrev:
Det är lurt att inte TS har en ända kommentar till alla spekulationer
Ända? Den sitter man med;)
 
  • Gilla
Skärkarlen och 2 till
  • Laddar…
L Lövborgen skrev:
Ända? Den sitter man med;)
Endaste
 
L Lövborgen skrev:
Ända? Den sitter man med;)
iom att du drog igång det här så vill du säkert veta att man sitter på rumpan och inte med rumpan
 
Kunnasebilderna Kunnasebilderna skrev:
iom att du drog igång det här så vill du säkert veta att man sitter på rumpan och inte med rumpan
Jag sitter i alla fall med rumpan på stolen.
 
Kunnasebilderna Kunnasebilderna skrev:
iom att du drog igång det här så vill du säkert veta att man sitter på rumpan och inte med rumpan
Nja, det beror på hur man menar. Jag säger att man använder kroppsdelen ändan/rumpan att sitta med, men t ex han sitter på ändan/rumpan.
 
C
H heimlaga skrev:
Jag har arbetat åt företag som har haft betydligt märkligare fakturering än det där.
Med rätt person på kontoret går det alltid att åstadkomma en bokföring som ser korrekt ut.
Ser inget problem med bokföring och fakturering här. Hantverkarna har ju uppenbarligen handlat verktyg och material direkt på TS konto så det är inget som skall bokföras, faktureras eller tas upp i hantverkarens inventarieförteckning. Det är TS grejor kort och gott.
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Det är TS grejor kort och gott.
Eller kanske borde vara... :cry:
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Så ytterligt meningsfullt att starta en obegriplig tråd och sedan inte förklara någonting alls på direkta frågor ...

Då är ju hela jobbet med trådstarten och inledningen meningslös i alla fall? Hade det inte varit enklare att bara skita i det?
 
  • Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
H HJ-C skrev:
Så ytterligt meningsfullt att starta en obegriplig tråd och sedan inte förklara någonting alls på direkta frågor ...

Då är ju hela jobbet med trådstarten och inledningen meningslös i alla fall? Hade det inte varit enklare att bara skita i det?
känns som personen bara är ett troll, tanken var väl att bara dra igång något.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
P
Husdjur Husdjur skrev:
Tänk dessutom på att det (oftast, alltid?) inte är tillåtet att låna ut sitt kreditkort till annan person.
Det är en del av bankernas aktsamhetskrav, men olagligt lär det väl inte vara?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Är det så enkelt verkligen? Om jag går till en "normal handlare/normal butik" och säger tidpunkt och kortnummer/korttyp, kan/vill de då normalt gräva fram ett kvitto till mig? Nu pratar jag inte om att man är med i eventuella kundklubbar eller liknade.
I kassasystemet jag jobbar med kan vi inte söka på kortnummer, däremot är det inget problem att kolla datum och klockslag, då ser vi kortets sista fyra siffror på kvittot.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det är en del av bankernas aktsamhetskrav, men olagligt lär det väl inte vara?
Vad menar du med olagligt? Det är knappast brottsligt men säkerligen ett brott mot det avtal du tecknat med kortutgivaren. Så olagligt så som att du kan straffas för handlingen, nej, men skadestånd kan du säkert tvingas att betala om ditt kortutlån medför skada.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.