Roga1337 Roga1337 skrev:
Hittade dessa skivor helt bortglömda i ett skåp…får bli att lägga någon timme på att slakta fodralen, för att lägga in dem i korrekt genre & namn-ordning i CD-albumen:sweat::)
[bild]
Nu är jag inte med, varför ska du slakta fodralen? :)
 
  • Gilla
Roga1337
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag hade glömt att jag ordnade dem i färgordning när jag hade många skivor.. det retade livet ur många.. :rofl:
Det är fortfarande ren ondska.
 
  • Haha
  • Wow
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Om jag minns rätt fanns det Klass I, lättöl. Klass II, mellanöl och Klass III, starköl. Men jag kan ha glömt att minnas rätt.
Mellanöl var klass IIB
 
hsd
E Edlunn skrev:
Mellanöl var klass IIB
Klass ll var väl pilsner
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Nu är jag inte med, varför ska du slakta fodralen? :)
För att när jag tog bort mitt CD-torn i metall samt Benno hyllorna, så införskaffades cd-cases (album) att ha cd-skivorna+konvoluten i(y)
Obs! Endast en exempelbild som ej motsvarar mitt verkliga exemplar;)
CD-fodral öppnat med flera färgglada CD-skivor och DVD-skivor synliga. Transportabel förvaring. Digital media.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Klass II var folköl, mellanöl var IIb. Det var en romersk lista i dåvarande alkoholskattelag som specificerade olika skatt för olika starkt öl som låg bakom klassificeringen.

Som jag minns det var alla starköl 5,6 %, för det var så starka de fick vara, på samma vis som folköl fortfarande är av exakt en viss styrka av skatteskäl.

Kulturskymning. Trevligt att vi nu lever i en lite bättre värld.
Vi är ju lättlurade av naturen..
Förrut skrevs alltid viktprocenten på starkölen som då i regel var 4,5% & den var då 5,6 volymprocent, idag skrivs volymprocenten ut på starköl.
(Vanlig herrljunga cider var förr i tiden på 2.25% volymprocent…som många försökte ”boosta” med dextrosol ;) )
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nitzer Ebb och Front242 hade jag glömt bort, och dessutom finns de fortfarande enl en kompis som var på deras konsert igår...
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
För att när jag tog bort mitt CD-torn i metall samt Benno hyllorna, så införskaffades cd-cases (album) att ha cd-skivorna+konvoluten i(y)
Obs! Endast en exempelbild som ej motsvarar mitt verkliga exemplar;)
[bild]
Ahh, då fattar jag! :)
 
Roga1337 Roga1337 skrev:
För att när jag tog bort mitt CD-torn i metall samt Benno hyllorna, så införskaffades cd-cases (album) att ha cd-skivorna+konvoluten i(y)
Obs! Endast en exempelbild som ej motsvarar mitt verkliga exemplar;)
[bild]
Jag rippade alla CD istället, men orkade inte samma med LP i läskbackarna.:D
 
  • Gilla
Roga1337
  • Laddar…
Mikael_L
A AndersS skrev:
Jag rippade alla CD istället, men orkade inte samma med LP i läskbackarna.:D
I trådens anda kan jag fråga om vilka som minns L3enc och sen lame .. ?

I vilket fall höll jag på den tiden på med att överföra min musiksamling till mp3.
Mest CD (som var enkelt) men ett par tre LP-skivor förde jag också över till MP3, men det var generellt alltför tragiskt jobbigt.
 
  • Gilla
tensiden och 1 till
  • Laddar…
Jag körde lame ihop med alla andra ripp- och konverteringsproggs. Nero&VLC m.m.
Herregud vad tid jag la på att rippa & konvertera ljudböcker för att tjejen (nu frun) skulle kunna lyssna på sin 128 mb MP3-spelare;)
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
I trådens anda kan jag fråga om vilka som minns L3enc och sen lame .. ?

I vilket fall höll jag på den tiden på med att överföra min musiksamling till mp3.
Mest CD (som var enkelt) men ett par tre LP-skivor förde jag också över till MP3, men det var generellt alltför tragiskt jobbigt.
Minns inte programmet och datorn är sedan länge skrotad.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
på samma vis som folköl fortfarande är av exakt en viss styrka av skatteskäl.
Folköl idag finns i praktiken med två olika alkoholstyrkor. 2,8 respektive 3.5 volymprocent.


En ölburk av Norrlands Guld Lager med alkoholhalt 2,8% volym, ett svenskt ölmärke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sexpack Carlsberg Pilsner ölburkar, alkoholhalt 3,5 % volym, grön förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Får man tro Wikipedia klassas all folköl som livsmedel och har därmed enbart 12 procent moms. Den svagare varianten är dessutom befriad från alkoholskatt, vilket medför att den starkare är "markant" dyrare.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
hsd
Det roliga är att en 3,5 på ica kostar som en stark på bolaget
 
  • Gilla
  • Ledsen
Fredandel och 2 till
  • Laddar…
David-O David-O skrev:
Knallpulverpistol.
Vilka barndomsminnen :love:

[bild]
[bild]
Hemma på gården var knallpulver en remsa och dessa mycket coolare patroner kallades ollon
 
  • Gilla
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.