Mikael_L Mikael_L skrev:
[bild]
De där piskställningrna var av någon anledning otroligt roliga att stöka med när man var pôjk.
 
  • Gilla
Jonas Persson och 1 till
  • Laddar…
En sådan piskställning skulle jag önska mig. Jag missade att lägga rabarber på grannarnas piskställning när de slängde ut den. Piska mattor tänker jag inte göra: det är skadligt för lungor och ögon. Dammsugning är bättre.
Men en piskställning skulle jag kunna använda till annat, t.ex torka nytvättade bilmattor. Skjortor med galgar får plats på övre röret om jag vill torka dem ute. På galret skulle jag kunna lägga en skiva och få ett tillfälligt bord för plantering av krukväxter. Med mera.
 
C Cider skrev:
En sådan piskställning skulle jag önska mig. Jag missade att lägga rabarber på grannarnas piskställning när de slängde ut den. Piska mattor tänker jag inte göra: det är skadligt för lungor och ögon. Dammsugning är bättre.
Men en piskställning skulle jag kunna använda till annat, t.ex torka nytvättade bilmattor. Skjortor med galgar får plats på övre röret om jag vill torka dem ute. På galret skulle jag kunna lägga en skiva och få ett tillfälligt bord för plantering av krukväxter. Med mera.
C Cider skrev:
En sådan piskställning skulle jag önska mig. Jag missade att lägga rabarber på grannarnas piskställning när de slängde ut den. Piska mattor tänker jag inte göra: det är skadligt för lungor och ögon. Dammsugning är bättre.
Men en piskställning skulle jag kunna använda till annat, t.ex torka nytvättade bilmattor. Skjortor med galgar får plats på övre röret om jag vill torka dem ute. På galret skulle jag kunna lägga en skiva och få ett tillfälligt bord för plantering av krukväxter. Med mera.
Kolla varaxliving.fi (Österbotten). De tycks ha en återförsäljare i Ålberga.
Två svarta torkställningar från Varax Living, övre bild visar modellnummer 4759-6000, undre visar 133 Piskställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sånadära ser jag nu som då, grannarna har en bl.a.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Sånadära ser jag nu som då, grannarna har en bl.a.
Har också själv en, väldigt praktisk också för andra aktiviteter, som #Cider nämnde. Utmärkt arbetsbord vid sågande, målande etc utomhus :).
 
useless useless skrev:
En gång när jag var i Paris såg jag två herrar i vita rockar och vita handskar böjda under huven på en Citroen.
Så ska det vara. Jag kommer att göra det också bara för att visa grannarna att deras kärror kan lagas av bondtölplar (ursäkta lantbrukarna men vissa ord är för bra för att försummas).
 
Jonas Persson
A AndersS skrev:
När vi pratar om vita skjortor med penna i bröstfickan.
Minns ni när då "herrar" efter en flygresa kunde ha en bläckfläck vid bröstfickan:D
51WGtskj0ML._AC_SL1000_.jpg
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Kalle Anka finns i appen Readly i flera olika publikationer. Utöver veckotidningen finns även Kalle Ankas pocket som började på 80-talet och nu har passerat nummer 500.
När man läste den då var vartannat uppslag svartvitt för att hålla nere kostnaden.

Det finns även en tidning man kallar för Klassiker, med långa serier från Barks mfl.

Håller med Anders om Don Rosas serier, de är på en helt annan nivå, glöm inte alla små detaljer han tecknade i sina serierutor.

Precis som Tintin har Kalle Anka skapat klassiska uttryck som:

Långtbortistan
Läskeblask
...
Jag har samtliga Kalle pocketar från nr 1 till ungefär nr 300... Nerpackade i kartonger.

Har dessutom alla årgångar från 1960 och framåt, det mesta nerpackat.

Läser fortfarande Kalle och dessutom Klassikerna, som förutom serierna innehåller intressant ankistiskt material.

Vadå nörd?
 
  • Gilla
  • Wow
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Jag har också de flesta av Carl Barks böcker. Riktigt fina

Omslag av "Kalle Anka" bok med Carl Barks äventyr, del 6, serietidningsfigurer vid picknick.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan har jag flera år av veckotidningarna sparade i samlarpärmar som såg ut så här

Samlarpärm med Disneyfigurer från Kalle Anka & C:o, inklusive Musse Pigg och Kalle Anka, som läser och umgås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det var ju lite speciellt när veckotidningen damp ner i brevlådan
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
Jonas Persson
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har också de flesta av Carl Barks böcker. Riktigt fina

[bild]

Sedan har jag flera år av veckotidningarna sparade i samlarpärmar som såg ut så här

[bild]

Det var ju lite speciellt när veckotidningen damp ner i brevlådan
Carl Barks Samlade verk, 30 band, står i hyllan :geek:

Vet inte vad jag tycker om dagens Kalle, ibland är det ok, men mycket känns ytligt och inte lika bearbetat. Saknar även de långa spännande serierna som gick under flera veckor.
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
Jonas Persson
Har även serien Hall of fame, de stora seriemästarna, 27 band. Tror böckerna bland annat innehåller "allt" Don Rosa producerade inklusive kommentarer från honom om de olika historierna :)
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Carl Barks Samlade verk, 30 band, står i hyllan :geek:

Vet inte vad jag tycker om dagens Kalle, ibland är det ok, men mycket känns ytligt och inte lika bearbetat. Saknar även de långa spännande serierna som gick under flera veckor.
Har inte läst Kalle sedan 90 talet faktiskt. Kanske bäst hålla mig borta då :)
 
S skogaliten skrev:
Vadå nörd?
Äh jag samlar på dockor, det du

Docka som föreställer en man med skinnjacka och vapen mot svart bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Samlarfigur föreställande en filmkaraktär med svart läderutstyrsel och hållande ett vapen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har inte läst Kalle sedan 90 talet faktiskt. Kanske bäst hålla mig borta då :)
Är en bra motpol till att hänga på Byggahus även om det finns likheter :rofl:
 
  • Haha
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har också de flesta av Carl Barks böcker. Riktigt fina

[bild]

Sedan har jag flera år av veckotidningarna sparade i samlarpärmar som såg ut så här

[bild]

Det var ju lite speciellt när veckotidningen damp ner i brevlådan
Javisst ja. Sådana pärmar har jag med på vinden.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.