1 092 854 läst · 10 758 svar
1093k läst
10,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 691 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 691 inlägg
Nyligen har man insett att de var bra. Mängden stenskott i vindrutor skulle bla minska kraftigt. Jag har alltid eftermonterat stänkskydd fram och bak då jag insett att dörrsidorna och lacken bakom bakhjulen blir blästrade av stenskott. Något man ser tydligt om man äger sina bilar mer än tio år. Lustigt nog har det alltid funnits som originaltillbehör, så det måste finnas en efterfrågan.P pmd skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 217 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 691 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 691 inlägg
Kan så vara, ämnet är svårgooglat då det finns många namn; stänklapp kallade man dem förr i tiden, någon som minns det? På engelska finns det många ord för dem, till exempel EU, Storbritannien och USA har egna ord. Men det mesta handlar om lastbilar.useless skrev:
Redan 1992 finns det motioner som föreslår att de återinförs på personbilar. Det omvända gäller för lastbilar, den svenska åkerinäringen lider av striktare regler än många andra EU-länder då vi inte har några undantag för lastbilar som dagligen framförs utanför vanliga vägar. Där fungerar det inte då de slits sönder eller tappas när de blir fulla med lera.
Men där, eller då de just kommit ut på asfaltvägar finns desto större anledning att ha stänkskydd. Riktigt gummi, gärna med vävarmering är starkt så även om de kan behöva bytas någon gång borde det inte bli något orimligt underhåll.Jonas Persson skrev:Kan så vara, ämnet är svårgooglat då det finns många namn; stänklapp kallade man dem förr i tiden, någon som minns det? På engelska finns det många ord för dem, till exempel EU, Storbritannien och USA har egna ord. Men det mesta handlar om lastbilar.
Redan 1992 finns det motioner som föreslår att de återinförs på personbilar. Det omvända gäller för lastbilar, den svenska åkerinäringen lider av striktare regler än många andra EU-länder då vi inte har några undantag för lastbilar som dagligen framförs utanför vanliga vägar. Där fungerar det inte då de slits sönder eller tappas när de blir fulla med lera.
Läste att branschen också beklagade sig över stigande AdBluepriser, men det var billigare än dieseln och förbrukningen är väl några procent av bränlseförbrukningen. Det var också någon företrädare för taxi som veklagade över bränslepriserna, men när en enmilaresa med taxi kostar 350-400 kr är det svårt att tycka synd om dem.
Dom har ju intergrerade "dropplister"...... Men hurvida dom fungerar lika bra som tänkt eller inte är ju en helt annan femma
Dom fungerade säkert inne i fabriken, men ute i verkligheten så brukar dom bli täppta innan man lämnat parkeringen, typ...
Dom fungerade säkert inne i fabriken, men ute i verkligheten så brukar dom bli täppta innan man lämnat parkeringen, typ...
Ja jag begriper inte hur de kan ha släppt denna modell på marknaden. Hoppas att någon med ansvar tog tag i örat på vederbörande söndagsskolekonstruktör!! Den är ju utom all sans ifråga om att blivit tilltäpptL Lucif3r skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder