Alfredo Alfredo skrev:
Om jag nu inte misstolkar diagrammet så har 96,5 procent av Sveriges företag mindre än 10 anställda. Vad tror du normalstorleken på dessa företags elräkningar, hyresfakturor, försäkringspremier, städkostnader osv, osv är?

[bild]

[länk]
Och ändå vill Magda klämma dem till med försämring av 312 intressant.
Det där är ju ingående fakturor, jag tänkte på utgående. Jag fakturerar aldrig under 400k tex. Men absolut finns det b2b under 150k, hur som är Swish tämligen ointressant även för dem. Tex jobbigt med verifikat. Tror aldrig jag bokfört en Swish-betalning i mitt bolag. :)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det där är ju ingående fakturor, jag tänkte på utgående.
Du tror inte att det är ett "ett till ett" förhållande mellan ingående och utgående om vi pratar B2B? ;):crysmile:
 
  • Älska
  • Haha
stugan_i_skogen och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du tror inte att det är ett "ett till ett" förhållande mellan ingående och utgående om vi pratar B2B? ;):crysmile:
eh nej. Jag drar in mångfalt mycket mer än jag förbrukar. Ej inräknat löner då självfallet

edit: vissa kanske swishar lönen? :crysmile:
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag drar in mångfalt mycket mer än jag förbrukar.
Jag vet inte om du missförstår eller skämtar och jag missförstår. :thinking: Det jag menar är att alla ingående fakturor som ett företag tar emot är något annat företags utgående faktura. Du skrev "Det där är ju ingående fakturor, jag tänkte på utgående." och jag ser inte riktigt den skillnad du verkar se.
 
När det gäller tjänstepension är snittet 69731 i månaden. Det stämmer ju rätt bra med att de flesta företag är under 10 medarbetare.
Alfredo Alfredo skrev:
Jag vet inte om du missförstår eller skämtar och jag missförstår. :thinking: Det jag menar är att alla ingående fakturor som ett företag tar emot är något annat företags utgående faktura. Du skrev "Det där är ju ingående fakturor, jag tänkte på utgående." och jag ser inte riktigt den skillnad du verkar se.
Ah du tänker så. Hur som är ju rena b2b transaktioner inte det du pratade om du pratade ju om transaktioner som även privatpersoner gör.Men, men, ganska ointressant diskussion., :D b2b kommer aldrig använda swish som betalmedel ändå. Vi använder LB-filer. Och dessa kommer nu dödas pga bankgirot. Får se vad p27 bidrar till bordet.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hur som är ju rena b2b transaktioner inte det du pratade om du pratade ju om transaktioner som även privatpersoner gör.
Nej i just detta sidospår till sidospåret har jag bara pratat om att du skrev:

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Inte många b2b transaktioner är under 150k :)
Och jag tror att du är ute och vinglar på en tvåhjuling (champagnelunchen kanske) med det påståendet. :crysmile: Fast du skrev detta redan 11:01. Kör man med lite förfest i Stockholm innan fredagslunchen numera kanske? :thinking:

Äh, ska vi kanske glömma allt kring storleken på normalfakturan?
 
hsd
T Thomas_Blekinge skrev:
Inget slår Mercedes:
[bild]

eller Citroen
[bild]
En liknande merca hade far, den var annorlunda graderad
En CX , hade glömt knappen till vänster för att kolla oljan i det lilla fönstret , vilken komfort (y)
 
Alfredo Alfredo skrev:
Ja det var väl det jag var inne på när jag skrev "om kostnaderna för att hantera kortbetalning överstiger intäktsförlusterna". Det är inte precis gratis att hantera kontanter heller. Eller att skicka fakturor och hantera dessa. Så vilket sätt är billigare för en näringsidkare än "Swish eller kortbetalning"? För som Anders säger, kan man inte ta betalt så:
Och förlorar mig som kund om jag inte får betala kontant. Och jag strösslar flera tusen kronor till affärer varje månad.
 
  • Gilla
Mats_R
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Och förlorar mig som kund om jag inte får betala kontant. Och jag strösslar flera tusen kronor till affärer varje månad.
Måste vara svårt hitta alla varor du behöver för vardagen :crysmile:
 
  • Gilla
reez
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Och förlorar mig som kund om jag inte får betala kontant. Och jag strösslar flera tusen kronor till affärer varje månad.
Antalet personer som kräver att få betala med kontanter om de ska handla alls är antagligen ganska få, så det är troligen inte någon större mängd affärer de förlorar.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Tveksam slutsats, vi säljer och köper konsulttjänster. Beroende på konsult brukar det väl ligga på runt 1000-1500kr timmen och sällan är uppdragen mer än runt 40-50h i måmaden så det är nog snarare extremt om en faktura skulle överstiga 150k för våran del.
Om entreprenörens personal får ut 51000 inkl övertid/OB etc innan skatt - hur mycket kommer deras arbetsgivare att fakturera för dem per månad ? Sedan gångar du med 8.
Detta på ett hyfsat entreprenadskontrakt.
 
M Mats_R skrev:
Lägg också märke till rattväxeln på bilden. Det är nog många som har glömt den praktiska detaljen.Själv saknar jag den.
de senaste 15åren har jag haft rattväxel (åker ju amerikansk ;) ) och kan hålla med dig, smidigt!

Men nu har jag två andra udda växelväljare (kanske inte för amerikanare dock )

B&M shifter

80681_2.jpg

och från bruksbilen
714681350b4b4beb892a3726beab530d.jpg
 
  • Wow
Maria T
  • Laddar…
Har militanta cash is king-laget insett att ränta på ränta är en bra grej? Har de ens ett ISK-konto? Ligger pengar och möglar i en madrass? så mycket frågor.
 
Hus tomte
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fyfan rökare jag säger då det. Tycker man borde förbjuda skiten på öppen gata inte kul hamna bakom eller möta en rökare på trottoaren. Eller ännu värre när man är ute och springer.

Mem något som blivit riktigt ohållbart är alla matbudsmoppar. De kör på gångvägar och cykelvägar och de spyr ut avgaser. Förut körde alla dessa cykel, känns som de har lyxat till det med moppe :) borde förbjuda yrkestrafik på 2 taktare.
säger killen som bor mitt i smeten :crysmile:
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fyfan rökare jag säger då det. Tycker man borde förbjuda skiten på öppen gata inte kul hamna bakom eller möta en rökare på trottoaren. Eller ännu värre när man är ute och springer.

Mem något som blivit riktigt ohållbart är alla matbudsmoppar. De kör på gångvägar och cykelvägar och de spyr ut avgaser. Förut körde alla dessa cykel, känns som de har lyxat till det med moppe :) borde förbjuda yrkestrafik på 2 taktare.
Reagerade i somras när vi tog den simpla vägen efter en dags körning och käkade på birkastans pizzeria.
Det kom ju xx antal matbud. Majoriteten körde moppe. Några hyrde elsparkcykel och några körde bil. Ingen av de parkerade korrekt, en idiot lät sin gamla sletna illaluktande bil stå på tomgång.
De kan inte tjäna dålig om de kör bil eller hyr sparkcykel.

Men vilka stora jävla pizzor de hade, stora som serveringsfat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.