N Niq skrev:
Jag jobbade faktiskt i Skärholmen i början på 2000talet då sköt dom faktiskt ihjäl en person ganska nära torget. Har för mig det var någon som dom sa var en hög ledare inom organiserad brottslighet.
Du ser, jag hade tur :surprised:
 
Jonas Persson
Löning varannan vecka och den betalades ut kontant...
 
  • Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Isakare Isakare skrev:
Jo, det var inte trevligt då heller, men man varken sköt eller mördade mig.
Skärholmen kändes kallt och kalt redan på 70-talet så att det blev som det blev är kanske inte så konstigt.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Gillar uttrycket "deg". Har jag inte hört förut.
Va? Klassisk slang juh Ihop med sossesnöre och bulle
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Bara att börja träna:p
[länk]
8 av 10, bättre än 23 procent. Känns som folk fuskat :)
 
P
Alfredo Alfredo skrev:
Vilka onödiga? Den numeriska delen? Jag befattar mig ej med tangentbord utan den delen.
Jag vill ha ett lätt och litet tangentbord som kan enkelt flyttas med fingerpetning så att det ligger anpassat till den sitt/ligg-ställning jag råkar ha för tillfället. Inga sladdar!

Vad gäller numeriska delen så är jag inte numeriker. ;)
 
P
nino nino skrev:
N9 hade väl också Linux? Meego eller nåt sånt, tror det levde / lever kvar
Ja, men den hade inte ett riktigt tangentbord.
 
P
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Bara att börja träna:p
[länk]
Alla rätt!

/ Född i Tokholm, men aldrig bott där, utan mest i dess lite mer avlägsna förorter under uppväxten.
 
Jonas Persson
P pmd skrev:
Alla rätt!

/ Född i Tokholm, men aldrig bott där, utan mest i dess lite mer avlägsna förorter under uppväxten.
Ditto, hade också alla rätt, men några kan jag inte säga att jag använt.

Det luktar mässing, begreppet mässing är bekant, men det var väl inte bara om poliser?
Vaska krattorna, vaska och krattor (eller kardan) var för sig, men inte som ett uttryck
Jonne, däremot jonnade jag ofta innan jag fick bil och för långt att åka

Av alla dessa uttryck är det nog bara barre och möjligen sponken som skulle fungera i mina umgängeskretsar idag.
 
Jonas Persson
P
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
[länk]
Tack! Men jag klarar mig bra med mitt Trust Nado för 229 kr.

Jag hade ett Logitechtangentbord i samma storlek förut. Det hade solceller så man behövde aldrig byta batteri. Det dog av en överdos av öl.
 
  • Haha
Jonas Persson
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
8 av 10, bättre än 23 procent. Känns som folk fuskat :)
Jag fick 10/10. Är det nån som använder uttrycken i quizzet idag? De kändes rätt gamla, även fast jag aldrig bott där eller pratat språket.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Keiller Keiller skrev:
Är det nån som använder uttrycken i quizzet idag?
Folk som fortfarande tittar på pilsnerfilm på TV4 guld pratar nog så fortfarande. -Tjeenare, tjeenare, här kommer en annan serru -Ska'ru ha en tjottablängare mellan lysmaskarna så'ru får ta plingplongdroskan till plåsterhuset eller? Nu känner jag mig lycklig över mitt närkeursprung känner jag.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Bara att börja träna:p
[länk]
Skärmavbild av en webbsida med texten "Du fick alla rätt!" och jämförelsestatistik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/Dalmas ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.