Och vad anser du om taket då? Just nu är det ett väldigt gammalt och slitet tegel tak. Kommer behövas bytas. och det är dyrt
 
  • Gilla
Ballottola
  • Laddar…
Tiger79 skrev:
Då kan man väl vänta med att sälja?

Föstsår inte hysterin om att säljaren skall sänka priset...
Ingen hysteri alls, men om säljaren t.ex. har köpt nytt och behöver bli av med huset, och det som nu är lite svajjig marknad, så går det ibland att pruta som TS försöker göra... och ibland inte.
 
Ägarna till huset har separerat, Så de vill ju bli av med det så de slipper betala för nått de inte bor i.
 
Man kan pruta ibland å ibland inte.

Angående taket så kan man se på visningen att det är dåligt och det vet man när man lägger bud.

Men det är bara att pruta.
Jag hängde upp mig på att säljaren endast sänkte 45 tusen...
 
Du ska naturligtvis inte betala mer för huset än du tycker det är värt. Vill säljarna inte sälja till det priset så blir det naturligtvis ingen affär.
 
Tiger79 skrev:
Det är det jag menar, allt är redan känt!

Säljaren väljer alltid om den vill sälja, till det priset och till vem...
Så om allt är känt gäller utgångspriset?

Köparen väljer alltid vilket bud han/hon lägger. För att det ska bli affär måste båda vara överens!
 
O
Man får pruta hur mycket man vill även på kända fel. Men om säljaren väljer att sälja till detta pris är en helt annan fråga och är upp till säljaren. Bara för att det finns ett utgångspris eller acceptpris så innebär det inte att man inte får lägga ett bud under dessa. Det är helt upp till köparen att lägga det pris han tycker att det är värt. Och säljaren är helt fri att nobba sådana bud som ligger under acceptpris. eller ugångspris. Men jag tror inte att observera tror, att han får neka att sälja till ett bud som är lika med acceptpriset.
Utgångspris kan du nobba. som säljare.
 
Odjuret skrev:
Men jag tror inte att observera tror, att han får neka att sälja till ett bud som är lika med acceptpriset.
Jodå.
 
Odjuret skrev:
Man får pruta hur mycket man vill även på kända fel. Men om säljaren väljer att sälja till detta pris är en helt annan fråga och är upp till säljaren. Bara för att det finns ett utgångspris eller acceptpris så innebär det inte att man inte får lägga ett bud under dessa. Det är helt upp till köparen att lägga det pris han tycker att det är värt. Och säljaren är helt fri att nobba sådana bud som ligger under acceptpris. eller ugångspris. Men jag tror inte att observera tror, att han får neka att sälja till ett bud som är lika med acceptpriset.
Utgångspris kan du nobba. som säljare.
Säljaren har rätt att nobba precis vilka bud som helst.
 
Odjuret skrev:
Men jag tror inte att observera tror, att han får neka att sälja till ett bud som är lika med acceptpriset.
Säljaren kan alltid neka av vilken anledning som helst. Det är mäklaren som gör fel om de går ut med ett pris som de vet att säljaren inte kommer acceptera.

/Hasse
 
Nu äntligen så blev köpekontraktet skrivet. Yey! Men nervöst med första huset..!
 
glöm inte att besiktiga och kolla vad du köper innan det ä för sent
gaia
 
Får man fråga vad slutpriset blev?
 
Besiktning har gjorts denna vecka. Va lite fix men inget jag blev för avskräckad för.

Slutpriset blev 780 000. 45 tkr mindre än ursprungspriset.
 
grattis till köpet!
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.